Show simple item record

dc.contributor.advisorSavcı, Hikmet
dc.contributor.authorArpaçay, Ali Erdem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:21Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632144
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişkinin, öğretmen algılarına göre belirlenmesine yöneliktir. Bu araştırmada, okul müdürlerinin okul yönetiminde uyguladığı liderlik stilleri ve iletişim becerilerinin, öğretmenlerde saygın okul müdürü algısını oluşturup oluşturmadığı aranmıştır. Araştırmada, konuya ilişkin kaynaklar, tezin ortaya koymaya çalıştığı savunma doğrultusunda titizlikle incelenerek tez konusuyla ilişkilendirilmiş, görüşmeler ve gözlemler neticesinde ortaya çıkan olgusal veriler, ilişkisel tarama modeliyle elde edilen sonuçlarla karşılaştırılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı İstanbul İli Bahçelievler İlçesindeki okullarda görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Bu okullarda, ilişkisel tarama modeli kapsamında görüşme ve gözlemler yapılarak elde edilen veriler, literatür taraması ile elde edilen bilgilerdeki tez çalışmaları sonuçlarıyla ilişkilendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin algılarına göre okul müdürleri; liderlik stilleri ve iletişim becerileri konusunda araştırma ve bilgi edinme yoluyla yapacakları yöneticiliğin, tesadüflere işi bırakmadan, bir kalite anlayışı içinde başarıyı tesis etmiş olacakları görüşü öne çıkmıştır. Okul yöneticilerinden, dünya standartlarına uygun çağdaş yaklaşımlardan etkilenmiş ve hatta onları yaşamına katmış olanların daha başarılı ve istikrarlı bir yönetim biçimi ortaya koyabileceği düşüncesi kabul görmektedir. Liderlerin çözüm yollarında, liderlik becerileri anlamında bir farkındalık ortaya koymalarının, yöneticilere karşı saygının sadece formellikle ilgili kalmayacağını ve bu bakış açısına göre de genel itibariyle başarılarının açık bir şekilde ortaya çıkabileceği düşüncesini ortaya koymuşlardır. Bu sonuçlar da göstermektedir ki; okul yöneticileri liderlik stilleri ve iletişim becerileri alanında, yeni bir program kapsamında yetiştirilerek, yeterlilikleri olanlar arasından atanmalıdır.Literatür incelemelerinde tespiti yapılan; gezinerek yönetim, hoşgörü, sabır göstermek, çatışmacı bir dil ve üsluptan imtina etmek, çatışma ortamında bile saygı ve sevgi göstererek dinleyebilmek, ötelemek yerine sorunun çözümüne katkı sunmaya çabalamak, okul örgütünün paydaşlarının düşüncelerini önemseyerek öne çıkarmak gibi farklı yönetici yaklaşımları da, öğretmen görüşleri içerisinde yer almıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine headmasters' way of management according to teachers' perceptions depending on the relationships and task behaviors of managers and teachers at schools. In this study, whether a headmaster's leadership styles and communication skills employed by the headmaster in school management creates a successful and honorable headmaster perception in the eyes of teachers is searched. In the study, sources relating to the subject were studied selectively in line with the proposition produced by the thesis, associated to the thesis subject and factual data appearing as a result of interviews, observations were interpreted by way of comparison to the data obtained through literature review. The study group of this research consists of the teachers employed by schools in Bahçelievler District in the City of Istanbul in the Academic Year 2013-2014. Data attained by making interviews and observations in these schools were associated to the findings procured with literature review. As a result of the analysis carried out, the opinion that management by headmasters to be performed via making researches and getting information on the matters of leadership styles and communication skills will gain success within a sense of quality without leaving it to chance became prominent according to teachers' perceptions. In order to achieve a management, in which being scientific is highlighted in applications; headmasters, whose accumulation of knowledge relating to their communication skills have been influenced by world class contemporary approaches, who have internalized such and added them to their daily lives, can display a more successful and stable management. It was revealed that leaders' raising awareness with respect to their leadership skills in their solutions will render respect for managers not just limited with formality and that their success can surface in an explicit manner in general terms from this point of view. These results show that headmasters' must be trained within a new program in areas of leadership styles and communication skills and those that have the required qualifications have to be appointed. Such diverse management approaches as management by wandering around, tolerance, showing patience, avoiding aggressive speech and wording, being able to listen showing respect and love even in the work environment, trying to contribute to the solution of the problem rather than putting it off, caring about and putting forward the ideas of the shareholders of the school organization detected in the literature review were included in teachers' opinions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin liderlik stilleri ve iletişim becerileri ile öğretmenlerin saygın okul müdürü algısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the school directors styles of leadership and communication skills and the teachers perception of a respectful school director
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administration
dc.identifier.yokid10048421
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370727
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess