Aktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Savcı, Hikmet | |
dc.contributor.author | Sabaz, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:20Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632138 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, öz yeterlikleri ve yaratıcılıkları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012 - 2013 öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan orta sosyoekonomik düzeyde dört resmi ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada toplam 288 öğrenci yer almıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerinin, fen tutumlarının, yaratıcılıklarının ve öz yeterliliklerinin tespit edilebilmesi için dört ayrı anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik programda F-testi ve T-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, yaratıcılıkları ve öz yeterlilikleri üzerinde olumlu etkisi (P<.05) olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, Fen Bilgisi Öğretimi, Özyeterlik, Yaratıcılık | |
dc.description.abstract | The purpose of that study is to determine the affects of active learning on attitudes of the students to science course and creativity and self-sufficiency of students. This study is implemented in four different elementary schools that represent medium socio-economic status in Küçükçekmece, İstanbul in 2012-2013 education period. 288 students participated in study group. Four questionarres were used to determine demographic characteristics and attitudes, creativity and self-sufficiency of students. F-test and T-test analysis are used in SPSS 16.00 program to analyze data. At the result of the study it is detected that active learning approach affected attitudes, creativity and self-sufficiency (p<.05) of six-grade students on science education positively.Key Words: Active Learning, Teaching Science, Creativity, Self-Sufficiency | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Aktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Relations of active science education system with students' self-sufficiency and creativity: Study in Küçükçekmece | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10079020 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393534 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |