Show simple item record

dc.contributor.advisorSavcı, Hikmet
dc.contributor.authorSabaz, Yusuf
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:20Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632138
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, öz yeterlikleri ve yaratıcılıkları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012 - 2013 öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan orta sosyoekonomik düzeyde dört resmi ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışmada toplam 288 öğrenci yer almıştır. Öğrencilerin demografik özelliklerinin, fen tutumlarının, yaratıcılıklarının ve öz yeterliliklerinin tespit edilebilmesi için dört ayrı anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 16.00 istatistik programda F-testi ve T-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, yaratıcılıkları ve öz yeterlilikleri üzerinde olumlu etkisi (P<.05) olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Aktif Öğrenme, Fen Bilgisi Öğretimi, Özyeterlik, Yaratıcılık
dc.description.abstractThe purpose of that study is to determine the affects of active learning on attitudes of the students to science course and creativity and self-sufficiency of students. This study is implemented in four different elementary schools that represent medium socio-economic status in Küçükçekmece, İstanbul in 2012-2013 education period. 288 students participated in study group. Four questionarres were used to determine demographic characteristics and attitudes, creativity and self-sufficiency of students. F-test and T-test analysis are used in SPSS 16.00 program to analyze data. At the result of the study it is detected that active learning approach affected attitudes, creativity and self-sufficiency (p<.05) of six-grade students on science education positively.Key Words: Active Learning, Teaching Science, Creativity, Self-Sufficiencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
dc.title.alternativeRelations of active science education system with students' self-sufficiency and creativity: Study in Küçükçekmece
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10079020
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393534
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess