Show simple item record

dc.contributor.advisorParlak, Kemalettin
dc.contributor.authorAygün, Metin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:19Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632130
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaöğretim öğrencilerinin yaşam amaçlarıyla gelecek kaygısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili Maltepe ilçesinde okuyan ortaöğretim öğrencileri evren olarak kabul edilmiş, bu evreni temsil etmesi için 528ortaöğretim öğrencisi örnekleme alınmıştır. Uygulanan analizler sonucunda gelecek kaygısı ile yaşam amaçları arasındaki ilişki içsel amaçlarda negatif yönde anlamlı bulunurken dışsal amaçlarda istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Öğrencilerin cinsiyetlerine göre motivasyon kaybında kız öğrencilerin umut alt boyutunda erkek öğrencilerin, okul türlerine göre meslek lisesi öğrencilerinin ve not ortalaması düşük olan öğrencilerin daha fazla gelecek kaygısı yaşadıkları görülmüştür. Öğrencilerin anne babalarının tutarsız ve ilgisiz davranması gelecek kaygısını artırdığı bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre kız öğrencilerin erkeklere göre, Anadolu lisesi öğrencileri meslek lisesi öğrencilerine göre daha yüksek oranda içsel ve dışsal yaşam amacı taşıdığı görülmüştür. Not ortalamaları yaşam amaçlarını etkilememiştir. Öğrencilerin anne baba tutumlarının yaşam amaçlarını etkilediği anne babası otoriter olanların içsel ve dışsal yaşam amaçları algısının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this survey . the relation between the secondary school student's life goals and future anxietyis examind. In this research comparing tyre scanning modal which is a kind of relation scanning modal is used.The students sutudying in Maltepe are accepted as a universe. In order to repsesent this universe 528 primary school students are examplied. At the end of the anaylsis it is not found any relations between the life goals and future anxiety. According to the students genders , male students and according to the teype of schools , vacotional high schoolstudents , olso the students who have low grades has been found more anxious about their future.It is faund that famale and Anatolian high school sutudents have more internal and external life goal than the male and vacotianal high school students. Their grade point averages hadn't affected their life goals. It is confirmed that parents attitudes affect students life goal and the students whose parent are so dipciplined have got higher internal and external life goal perception.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerin yaşam amaçlarıyla gelecek kaygısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relation between the students life goals and future anxiety.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmFuture anxiety
dc.subject.ytmReasons for living
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid10032442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382082
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess