Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorEskibağ, Şadiman
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:19Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:19Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632128
dc.description.abstractBu araştırmanın ana amacı öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performansları arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, İstanbul'un Sultanbeyli ilçesindeki ilkokul, Ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma oranlı küme örnekleme yoluyla tesadüfî olarak seçilen toplam 389 öğretmen ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin 214'ü bayan 175'i erkektir. Araştırmada Örgütsel Bağlılık Ölçeği , İş Doyum Ölçeği, Altuntepe ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada iki değişken ortalamaları arasındaki ilişkiler için t testi, ikiden fazla değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için tek yönlü varyans analizi, iş doyumu ve mesleki performansın örgütsel bağlılığı yordamadaki önem sırasını belirlemek için de regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ; örgütsel bağlılığı en iyi yordayan da iş doyumudur, eşi çalışmayan öğretmenlerin örgütsel bağlılık puan ortalaması daha yüksek çıkmıştır. Evi okula yakın olan öğretmenlerin, branş öğretmenlerinin iş doyumları daha yüksektir. Mesleğini İsteyerek seçen öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve performansları daha yüksektir. Öğretmen sayısı yeterli olan okullardaki öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları, İş doyumu, performansı, daha yüksektir. Okullardaki araç gereç yeterli diyen öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ve İş Doyumu daha yüksektir. Sınıfı kalabalık olmayan öğretmenlerin Örgütsel Bağlılıkları daha yüksektir. Bekar öğretmenlerin İş Doyumları en düşüktür. Evli öğretmenlerin iş doyumu bekar öğretmenlerden yüksektir. Analiz sonuçlarına göre evli öğretmenlerin Mesleki Performansı en düşüktür. Bekar öğretmenlerin mesleki performansları evli öğretmenlerden yüksektir. Eşinden ayrılmış öğretmenlerin mesleki performansları hepsinden yüksektir. Eğitim durumu arttıkça Mesleki Performans düşmüştür. Branş öğretmenlerinin Mesleki Performansı Okul öncesi öğretmenlerinden düşüktür. Sınıf öğretmenlerinin Mesleki Performansı da Okul öncesi öğretmenlerinden yüksektir. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin sahip oldukları branş ile Mesleki Performansları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sonuç olarak öğretmenlerin mesleki performanslarının artırılması için örgütsel bağlılık ve iş doyumlarını artırıcı düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar sözcükler : Örgütsel bağlılık, iş doyumu, mesleki performans.
dc.description.abstractThe primary objective of this study is to present the correlation between teachers' organizational commitment, job satisfaction and vocational performance.The population of this study is the teachers who work in primary, secondary and high schools in Sultanbeyli. The study is conducted on 389 teachers who were sampled randomly through cluster sampling method. 214 of the teachers were female and 175 teachers were male. Organizational Commitment Scale, Job Satisfaction Scale, Altuntepe and Performance Scale were used in this study. T-test was used for the correlation between the averages of two variables, one-way analysis of variance was used for the significance of difference between the averages of more than two variables. Regression analysis was applied to determine the order of importance of job satisfaction and vocational performance in predicting the organizational commitment. According to research results, job satisfaction predicts organizational commitment best. The teachers' whose spouses do not work have a higher average point of organizational commitment. The teachers who live close to school and branch teachers have higher job satisfaction. The teachers who have chosen this profession willingly have higher organizational commitment and performance. The teachers who work in schools which have enough teachers have higher organizational commitment, job satisfaction and performance. The teachers who think that the equipment in their schools is adequate have higher organizational commitment and job satisfaction. The teachers who work in classes with fewer students have higher organizational commitment. Single teacher have the lowest job satisfaction. Married teachers have higher job satisfaction than single teachers. According to the results of the study, married teachers have the worst vocational performance. Single teachers' performance is higher than married teachers. Divorced teachers, however, have the higher vocational performance than the previous two groups. The more educated teachers become, the lower vocational performance they have. Branch teachers have lower vocational performance compared to preschool teachers. Class teachers, on the other hand, have higher vocational performance compared to preschool teachers. According to research results, there is a meaningful correlation between the branches of teachers and their vocational performance.As a result, there is a need to make regulations about increasing organizational commitment and job satisfaction in order to enhance teachers' vocational performance. Key words: Organizational Commitment, Job satisfaction, Vocational Performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş doyumları ile mesleki performans arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe correlation between teachers' organizational commitment, job satisfaction and vocational performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmJob performance
dc.identifier.yokid10030674
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370646
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess