Show simple item record

dc.contributor.advisorKabaklı Çimen, Latife
dc.contributor.authorKaraboğa, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:18Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632124
dc.description.abstractBu çalışma resmi liselerde öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmen görüşleri cinsiyet, görev (yönetici-öğretmen), okul türü, eğitim düzeyi, yaş, kıdem, mezun olunan fakülte değişkenlerine göre incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından düzenlenen kişisel bilgi formu ve Çerçi (2009) tarafından geliştirilen 24 maddelik disiplin nedenleri anketi kullanılmıştır. İstanbul Sultanbeyli'de yer alan resmi liseler evren olarak belirlenmiş ve buradaki 11 okuldan 240 öğretmene anket uygulanmıştır. Elde edilen bilgiler SPSS'e (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paket Programı) kodlanarak analizler yapılmıştır. Okullardaki disiplin sorunlarına ilişkin bulgular;Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri cinsiyete göre farklılaşmamaktadır.Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri yönetici veya öğretmen olmalarına göre 24 maddeden 21'i için benzer, 3'ü için farklıdır.Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin çalıştıkları okul türü değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 20'si için benzer, 4'ü için farklıdır.Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri lisans veya yüksek lisans mezunu olmalarına göre farklılaşmamaktadır.Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin yaş değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 22'si için benzer, 2'si için farklıdır.Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin kıdem değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 21'i için benzer, 3'ü için farklıdır. Ortaöğretim kurumlarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin mezun oldukları okul türü değişkenine göre disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri 24 maddeden 19'u için benzer, 5'i için farklıdır.Araştırma bulgularının disiplin politikalarının oluşturulmasında yardımcı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis study was designed to exhibit the opinion of teachers on discipline problems at government secondary education schools. The teachers' opinion was searched in groups such as gender, duty (manager or teacher), school type, education degree, age, seniority, graduated faculty. After the literature search, the theory was designed.In this study, scanning model was used. Personel information form prepared by researcher and Çerçi (2009) discipline reason survey (include 24 articles) were used as a data collection. The government secondary education schools in Sultanbeyli were chosen as population and the survey was applied on 240 teachers from 11 different schools. The data obtained from respondents was coded on SPSS (Statistics Software for Social Sciences) software.Evidence of elementary school discipline problems;According to gender, there is no difference opinion on discipline problems, between teachers or managers work at government secondary education schools.According to be a tacher or manager, opinions of theteachers or managers who work at secondary education schools, on discipline problems, 21 of 24 articles are similar and 3 of 24 are different .According to school type where they work, opinions of the teachers or managers who work at secondary education schools, on discipline problems, 20 of 24 articles are similar and 4 of 24 are different.According to bachelor degree or master degree, there is no difference between the opinions of teachers or managers work at secondary education schools, about discipline problems.According to age, the opinions of theteachers or managers who work at secondary education schools, related discipline promlems, 22 of 24 articles are similar and 2 of 24 are different.According to seniority, theopinions of theteachers or managers who work at secondary education schools, related discipline problems, 21 of 24 articles are similar and 3 of 24 are different.According to graduated faculty type, the opinions of the teachers or managers who work at secondary education schools, related discipline problems, 19 of 24 articles are similar and 5 of 24 are different.The results of this study may help the constituting the discipline policies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYönetici ve öğretmenlerin ortaöğretim okullarındaki disiplin sorunlarına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinion of managers and teachers on di̇sci̇pli̇ne problems at elementary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmDiscipline
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.identifier.yokid10048426
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370728
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess