Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmen, Necmettin
dc.contributor.authorÇapar, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:18Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:18Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632119
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasını sağlayan yasal düzenleme (4+4+4) üzerine öğretmen ve öğrencilerde oluşan algıları tespit etmektir. Farklı algıları, nedenleriyle açıklamak için İstanbul Beylikdüzü ilçesinde faaliyet gösteren 7 adet ilköğretim okulu ile 3 adet lisenin öğrenci ve öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Anketlere 400 adet 5'inci sınıf, 192 adet 9'uncu sınıf öğrencisi ve aynı okullarda görev yapmakta olan 151 öğretmen katılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde ve frekans değerlerine başvurulmuştur. Öğrenciler düzenleme ile ilgili olumlu değerlendirmeler yapmıştır. Çoğunlukla derslerine zevkle girmekte ve dersleri daha iyi anlamaktadır. Öğretmenler arasında ise yasal düzenlemeye karşı direnç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yarısı sistemin başarıya ulaşmayacağına inanıp, düzenlemeyi gereksiz olarak nitelendirmiştir.Anahtar kelimeler: zorunlu eğitim, eğitim sistemi, yasal düzenleme, eğitim reformu, 4+4+4, yeni eğitim modeli.Anahtar kelimeler: zorunlu eğitim, eğitim sistemi, yasal düzenleme, eğitim reformu,4+4+4, yeni eğitim modeli.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine teachers and students perception regarding the regulation (4+4+4) which raises mandatory education lenght to 12 years. In order to evaluate different perceptions with their causes surveys were done with participation of teachers and students from 7 middle schools and 3 highschools in Beylikdüzü, Istanbul. 400 students from 5th grade, 192 students from 9th grade and 151 teachers from same schools were participated in this survey. Percentage and frequency values are used in analysis of results. Students tend to comment positively on regulation and they tend to attend classes with joy also they understand their lessons better. However it is understood that there is resistance against to this legal regulation among teachers. Half of the teachers who joined this survey believes that this regulation will not succeed. and stated that it is unnecessary.Key words: compulsory education, education system, regulation, education reform, 4+4+4, the new model of education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı
dc.title.alternativeStudent and teacher perceptions upon the regulation of 12 years mandatory education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmEducation reforms
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.subject.ytmLegal regulations
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10073208
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393528
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess