Show simple item record

dc.contributor.advisorKabaklı Çimen, Latife
dc.contributor.authorGezer, Eren
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:17Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632115
dc.description.abstractBu araştırmada, ilkokul yöneticilerinin yönetim becerileri ile öğretmenleri etkileme özellikleri arasındaki ilişki öğretmen görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Tuzla ilçesi sınırları içerisinde yer alan resmi ilkokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise Tuzla ilçesinde tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 20 ilkokulda gönüllü olarak araştırmaya katılan 367 öğretmenden oluşmaktadır.Okul müdürlerinin yönetim becerilerinin öğretmen algılarının yüksek düzeyinde olduğunu görülmüştür. Cinsiyet, yaş, medeni durum, kıdem, okutulan sınıf ve eğitim durumlarına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Eğitim bölgesi değişkenine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık anlamlı bulunmuştur.Okul müdürlerinin öğretmenleri etkilemelerinin öğretmen algısına göre orta düzeyinde olduğu görülmüştür. Okul müdürlerinin öğretmenleri etkilemelerinin öğretmen algısına göre cinsiyet, medeni durum, okutulan sınıf ve eğitim durumlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yaş ve kıdem değişkenine göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık yetki alt boyutunda anlamlı bulunurken diğer alt boyutlarda ve toplam ölçek puanlarında anlamlı bulunmamıştır. Yönetim becerileri arttıkça okul müdürlerinin öğretmenleri etkileme puanları da artmaktadır. Aralarındaki ilişki pozitif yönde anlamlıdır.Anahtar Kelimeler: Etkileme, Yönetim Becerileri, Öğretmenleri Etkileme,
dc.description.abstractIn this research, the relation between the management skills of the administrative staff of the primary schools and the influence on teachers are tried to be identified. In the research, among the relational scanning models, comparison type scanning model is used.The population of the research is composed of the teachers working in primary schools in 2013-2014 Educational Year in Tuzla District of Istanbul Province. The sample consist of 367 teachers who are working voluntarily in the 20 primary schools chosen by random sample survey method.The management skills of the administrators of primary schools are seen as `high` level from the perception of teachers. There has been found no meaningful difference according to the gender, age, marital status, seniority, their grade, and the graduation variables. Due to the region of education variable, there has been found meaningful difference between arithmetic average of the groups.The influence of administrators on teachers is seen as `moderately` level from the perception of teachers. There has been found no meaningful difference between the influence of administrators on teachers and the gender, marital status, their grade, graduation variables from the perception of teachers.The difference according to the age and seniority variables and the arithmetic average of the groups is found meaningful in lower authority levels, but in total scale and other lower levels it has been found no meaningful.The more management skills the administrators of the primary schools have, the more points they get for the influence on teachers. The relation between them is meaningful on positive aspect.Key Words: Breakthrough, Management skills, Affect teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin yönetim ve öğretmenleri etkileme becerilerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the teachers regarding the management and influencing skills of the administrative staff on teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10063078
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382086
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess