Show simple item record

dc.contributor.advisorİlgar, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorKirhalli Gök, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:16Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632109
dc.description.abstractBu araştırmada okul yöneticilerinin otantik liderlik özellikleri ile yaşam doyumu ve aileden algılanan sosyal destek algısı arasındaki ilişkileri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma verileri, İstanbul ili Avrupa yakası Küçükçekmece ilçesi sınırları içerisindeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel/ resmi okullarında görevli okul yöneticilerinden toplanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 175 yönetici katılmıştır. Araştırmada veriler; Kişisel Bilgi Formu, Otantik Liderlik Ölçeği, Algılanan Aile Desteği Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonucunda, Otantik Liderlik, Yaşam Doyumu ve Aileden Algılanan Sosyal Destek Algısı ile cinsiyet, yaş, çalışma yılı, yöneticilik kıdemi, kurum kıdemi ve eğitim durumları değişkenleri ile aralarında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Aileden Algılanan Sosyal Destek Algısı ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Kadın okul yöneticilerin erkek yöneticilere göre aileden algıladıkları sosyal destek daha yüksek çıkmıştır. Bunun dışında; Otantik Liderlik ile Yaşam Doyumu ve Aileden Algılanan Sosyal Destek Algısı arasında pozitif yönde anlamlı ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır. Otantik Liderlik ve Yaşam Doyumu arasında orta derecede pozitif yönde anlamlı ilişki görülmüştür. Otantik Liderlik ve Aileden Algılanan Sosyal Destek Algısı arasında düşük derecede pozitif yönde anlamlı ilişki görülmüştür. Yaşam Doyumu ve Aileden Algılanan Sosyal Destek Algısı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, otantik liderlik, yaşam doyumu,aileden algılanan sosyal destek algısı.
dc.description.abstractIn this study, analyzing the relationship between the school administrators' authentic leadership features, life satisfaction and perceived social support from the family is aimed.The data is collected from the school administrators who work in private/public schools in the Küçükçekmece province of Istanbul. In this study screening model is used. The total number of the participants is 175. The data is gathered through the Personal Information Sheet, Authentic Leadership Scale, Perceived Social Support from the Family Scale and Life Satisfaction Scale.According to this study, it is found that there isn't any meaningful relationship between the Authentic Leadership Features, Life Satisfaction, Perceived Social Support from the Family and gender, age, work experience, administration experience, total years of experience in the same institution and educational status. The only meaningful relationship found is between the perceived social support from the family and gender. According to the findings, female school administrators perceive more social support from their families compared to their male counterparts. Besides, it is found that there is a moderate positive correlation between the Authentic Leadership Features and Life Satisfaction; and a low-level positive correlation between the Authentic Leadership Features and. There is also a positive correlation between Life Satisfaction and Perceived Social Support from the Family.Keywords: School administrator, authentic leadership, life satisfaction, perceivedsocial support from the family.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik düzeylerinin yaşam doyumları ve aileden algılanan sosyal destek algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of the relationship between the elemantary school administrators' authentic leadership features, life satisfaction and perceived social support from the family
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmPerceived social support
dc.subject.ytmAuthentic
dc.subject.ytmFamily support
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmAuthentic leadership
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSocial support
dc.identifier.yokid10079974
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393530
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess