Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorKorkmaz, Yücel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:16Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632103
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi kapsamında `liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının` öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni İstanbul İli Fatih İlçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi Fatih İlçesindeki resmi ortaöğretimde görev yapan 105 öğretmen ve okuyan 410 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri elde etmek için liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi anketi kullanılmıştır. Anket, uygulanmadan önce eğitim bilimleri alanında iki uzmana sunulmuş ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcılara ait demografik bilgiler (cinsiyet, branş, alan, kıdem ve sınıf) yer almaktadır. İkinci bölümde ise akıllı tahta ve tablet kullanımına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirtmek amacıyla oluşturulan algı ölçeği bulunmaktadır. Araştırmanın sonucunda akıllı tahta ve tablet kullanımına yönelik öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinde anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmenlerin akıllı tahta ve tableti daha az kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler akıllı tahtayı ders için kullanırken tableti daha çok oyun oynamak ve film izlemek için kullandığı görülmektedir. Öğretmenler ve öğrencilerin akıllı tahta ve tableti beklenen düzeyde kullanmadıkları gibi amacına uygun da kullanmadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın son bölümünde elde edilen veriler doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimler: Akıllı Tahta, Tablet, Fatih Projesi
dc.description.abstractThis study aims to research views of teachers and students in regard to contribution of `use of smart boards and tablets to class success in high schools` in scope of Increasing Opportunities and Enhancing Technology Movement (FATIH) project. Population of the research consists of teachers and studying students in public high schools Fatih, Istanbul administered by National Education Ministry. Sample of the research consists of 105 teachers and 410 students in high scholls of Fatih.In order to acquire data, use of smart boards and tablets to class success in high schools survey is used. Before the survey is applied, it was presented to two experts of educational sciences and necessary arrangements were done. The survey consists of two parts. There is demographic information (gender, branch, field, seniority and grade) in the first part. In the second part, there is perception scale created to identify student and teacher views regarding use of smart boards and tablets.As a result of the research, there is significant difference between teacher and student views in regard to use of smart boards and tablets. It was detected that teachers use smart boards and tablets less. While students use smart board for studies, it's been seen they they use tablets more likely for games and watching movies. As teachers and students do not use smart boards and tablets in expected level, they do not use them fit for purpose either. In the last part of the research some suggestions are offered in the direction of acquired data. Keywords: Smart Board, Tablet, Fatih Projecten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLiselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of course contribute to the success of the smart board and tablet use in high schools (Fatih district of İstanbul province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFatih Project
dc.subject.ytmTablets
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer aided
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmSmart board
dc.identifier.yokid10073824
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393533
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess