Show simple item record

dc.contributor.advisorKabaklı Çimen, Latife
dc.contributor.authorYildirim, Oktay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:15Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632096
dc.description.abstractBu çalışma; İstanbul ili, Sancaktepe ilçesi sınırları içerisinde bulunan resmi ilk ve ortaokullar ile ortaöğretim kurumlarının yöneticilerinin mesleki yeterlikleri ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili, Sancaktepe ilçesindeki 340 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla 'ölçek' kullanılmıştır.İlk ve ortaöğretim kurumlarının yöneticilerinin mesleki yeterlikleri ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla, ölçeklerdeki alt faktörlerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları tespit edilmiştir. Bu tespit sonucunda; okul müdürlerinin mesleki yeterlikleri ortalamanın üstünde ve olumlu yönde çıkmıştır.Ölçekler kullanılarak elde edilen sonuçların, araştırmaya katılan 340 kişinin demografik değişkenlerine bağlı olarak farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir. Yapılan bu fark testleri sonucunda bazı demografik değişkenlere ait alt gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık (p<.05) tespit edilirken, bir kısmında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.
dc.description.abstractThis study of the Istanbul province, district Sancaktepe official primary and secondary education institutions located within the boundaries of the professional competence of the administrators and teachers was conducted to determine the relationship between motivation.The sample of this research, in academic year 2013-2014, the province of İstanbul, Sancaktepe consisting teachers in the district was 340 In order to collect data ' survey ' was used.Primary and secondary schools teachers with professional qualifications of the managers in order to determine the relationship between motivation scale, the average and standard deviation of the sub-factors were determined. As a result of this determination, the school principals' professional competence and in a positive way above average, has increased.The results obtained using the scale of 340 people participated in the survey differed depending on the demographic variables were tested. Do these differences in test results between sub-groups belonging to some demographic variables statistically significant difference (p <.05) were detected, while in some statistically significant differences were detected.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin mesleki yeterlikleri ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki
dc.title.alternativeTeachers with head of school motivation relationship between the vocational qualification
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmDirectors
dc.identifier.yokid10072450
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385610
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess