dc.contributor.advisor | Şeker, Mustafa | |
dc.contributor.author | Refah, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:14Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:14Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632086 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; farklı meslek gruplarında yer alan bireylerin mevcut eğitim sistemine ilişkin görüşlerinin tespitidir.Bu çalışmanın araştırma grubunu, 2014 yılında İstanbul il merkezinde çalışan random olarak seçilen doktorlar, memurlar, mühendisler, avukatlar ile eczacılar, işçiler ve esnaflardan oluşan 171 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada betimsel ve ilişkisel araştırma modeli kullanılmış ve nicel araştırma tekniklerinden yararlanılmıştır. Veriler anket yolu ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 20.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada; dağılımları belirlemek amacıyla; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırmada niceliksel verilerin karşılaştırılmasında ikili değişkenlerde t- Testi, ikiden fazla grup olduğunda tek yönlü varyans analizi (ANOVA), hangi gruplar arasında farklılaştığını bulmak için Tukey Post Hoc testi uygulanmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki Pearson korelasyon analizi ile test edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: Öğretmenler siyası süreç, maaş ve dejenere olan kültür değişkenlerinden kaynaklı olarak toplum tarafından hak ettiği itibarı göremedikleri, ülkenin eğitim politikası siyasi düşünce ve sosyolojik ihtiyaçlara (gelenek, örf-adet) göre şekillendiği ortaya çıkmıştır. Bu anlamda eğitiminin iyileştirilmesine yönelik, öğrenci kazanımlarına önem verilirse, okulun fiziksel altyapısının iyileştirilmesi sağlanırsa, velilerin okul ile iletişim ve işbirliği gerçekleşirse yapılan değişiklikler arttıkça öğretmenlere verilen değer ve aynı zamanda eğitim sistemine yönelik tutum artmaktadır.Anahtar Kelimeler: Meslek, Eğitim, Eğitim Programları | |
dc.description.abstract | The aim of this research; different professional groups in the current education system of individuals in relation to the determination of the opinion.This study research group, the center of the İstanbul provincial employees in 2014 random selected as doctors, civil servants, engineers, lawyers and pharmacists, workers and artisans, composed of 171 people.The study used descriptive and relational mining model and quantitative research techniques. Data were collected via a survey. The collected data was analyzed by using SPSS package program, 20.0. In the research; in order to determine distributions; percentage frequency, arithmetic mean, standard deviation, values were calculated. Compare quantitative data of binary variables in research t-Test, with more than two group when a one-way analysis of variance (ANOVA), which differentiated between the groups to find the Tukey Post Hoc test was applied. Research the relationship between dependent and independent variables was tested with Pearson correlation analysis. According to the findings of the following conclusions: the teachers political process, salary, and degenerated culture deserved reputation by society as a variable of the source see the country's political thought and sociological needs of educational policy (customs, customs-units), according to the 21st century. In this sense, education aimed at improving student achievement is improving the physical infrastructure of the school, with special attention paid to the spins, is communication and collaboration with school changes increases the value given to teachers and, at the same time, attitudes toward the education system is increasing.Keywords: Occupation, Education, Educational Programs | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Farklı meslek gruplarında yer alan bireylerin eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis of peoples' point of wiew intended for education in different possession groups | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Occupations | |
dc.subject.ytm | Instruction opinions | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 10091088 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407604 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |