Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorTeker, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:13Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632082
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Okullarda İş-yaşam dengesi ile örgütsel adalet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin iş-yaşam dengesi ve örgütsel adalet üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Eyüp, Fatih, Arnavutköy, Bağcılar, Esenler, Güngören, Bayrampaşa, Küçükçekmece, Gaziosmanpaşa ve Büyükçekmece ilçelerinde bulunan devlet okullarından İlkokul, ortaokul, lise kademelerinde görev yapan toplam 27.824 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı okullardan en az 10 öğretmen olmak üzere rastgele seçilen 600 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan ölçeklerden yanlış ya da eksik olanlar ayıklanmış 421 ölçek kullanılabilir bulunarak değerlendirmeye alınmıştır. Veriler `Kişisel Bilgi Formu`, `İş-Yaşam Dengesi Ölçeği`, `Örgütsel Adalet Ölçeği` ile toplanmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 18 paket programı kullanılarak problem cümlesi içerisinde yer alan değişkenlerin frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama değerleri bulunmuştur. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı t-testi, ikiden fazla grupta parametrelerin gruplararası karşılaştırılmalarında Tek yönlü(One –Way)ANOVA testi ve farklılığın kaynağını tespit etmek için ise Post-Hoc Schefe testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin iş-yaşam dengeleri ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkiyi saptamak için Pearson Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. En sonunda ise örgütsel adalet algısının yordanmasına ilişkin Basit Doğrusal Regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:•Öğretmenlerin iş-yaşam dengeleri ile örgütsel adalet algıları arasında pozitif yönde, orta düzeyde, istatiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur.•Öğretmenlerin iş ve özel yaşamları arasında sağladıkları denge düzeyinin artması adalet algılarının da olumlu yönde artmasını sağlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Denge, İş-yaşam Dengesi, Adalet, Örgütsel Adalet, İş-Yaşam Dengesi ile Örgütsel Adalet ilişkisi
dc.description.abstractThe purpose of this study, Schools, work-life balance and to examine the relationship between organizational justice. In addition, personal information form, the variables in the work-life balance and we investigated whether caused no significant differences on organizational justice.The research universe, Istanbul provincial Directorate of national education in the academic year 2014-2015 are Eyüp, Fatih, Arnavutkoy, Bagcilar, Esenler, Güngören, Bayrampasa, Küçükcekmece, Gaziosmanpasa and Büyük Cekmece , the public schools in elementary school, middle school, High School teacher who served in the ranks 27.824 constitutes in total.The sample of the research constitutes at least 10 randomly selected teachers from different schools and in total 600 teachers.The scale of the ones that is incorrect or incomplete, collected, extracted, 421 were evaluated by scale available.The data `personal information form`, `work-life balance Scale`, `organizational justice scale'' were collected.The teachers ' responses according to the statistical program SPSS 18 of the variables in the problem statement by using frequency, percentage, standard deviation, arithmetic average values.For the comparison of quantitative data, the difference between the two groups t-test of the parameters in the intergroup comparison in the event of more than two groups a one-way(one –way)ANOVA to determine the source of the difference test and post-test was used to Schaefer teacher.Teachers ' work-life balance to determine the relationship between perceptions of organizational justice with Pearson's correlation coefficients were calculated. Finally, simple linear regression analysis was applied for the interpretation of organizational justice perceptions. According to the findings, the following conclusions were reached:• Teachers ' work-life balance between perceptions of organizational justice with positive, moderate, statistically significant relationship was found.• Teachers ' provide a balance between work and private life positively the increase in the level of perceptions of Justice is increasing.Keywords: Balance, Work-life balance, Justice, Organizational Justice, Work-Life Balance and Relationship - organizational justiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkullarda iş-yaşam dengesiyle örgütsel adalet ilişkisi
dc.title.alternativeWork-life balance relationship between organizational justice in schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWork-personel life balance
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmWork-life balance
dc.subject.ytmEquilibrium
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmWork-family conflict
dc.identifier.yokid10092246
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407608
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess