Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorAlparslan, Navruz
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:12Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632071
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, anne babası boşanmış ve anne babası boşanmamış ergenlerin benlik saygısı düzeyleri ile okula bağlılık düzeylerinin incelenmesidir. Ayrıca anne babası boşanmış ergenlerin benlik saygısı ve okula bağlılık düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, başarı durumu, anne-baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı, gelir durumu değişkenlerine göre ilişkisi incelenimştir. Bu araştırma boşanmış ve boşanmamış aileye sahip ergenlerin benlik saygısı ve okula bağlılık düzeylerinin farklılık gösterip göstermediklerini tespit etmeye yönelik karşılaştırma türü ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2015–2016 eğitim ve öğretim yılında İstanbul İli Avcılar İlçesinde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise annesi babası boşanmış ve boşanmamış 400 öğrenci oluşturmaktadır. Ölçme araçları 150 annesi babası boşanmamış ergenlere ve 250 annesi babası boşanmış ergenlere uygulanmıştır. Annesi Babası Boşanmış ve Boşanmamış iki grup karşılaştırılmasında Mann Whitney-U Testi kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki grup arasındaki farkı Tek Örneklem T testi, ikiden fazla grup durumunda parametrelerin guruplar arası karşılaştırmalarında Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenleri arasındaki ilişki pearson korelasyon ile test edilmiştir. Ergenlerin annesi babası birliktelik durumlarına göre gruplar arasında okula bağlılık (toplam) ölçeğinin ve alt ölçekleri puanı istatistik açısından anlamlı fark bulunmaktadır. Okula bağlılık ve benlik saygısı arasında düşük ama anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonucunda annesi babası boşanmış ergenlerde benlik saygısı ve yaş, başarı durumu anlamlı iken cinsiyet, sınıf düzeyi, anne –baba eğitim düzeyi, kardeş sayısı, gelir durumu değişkenlerinde anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anne babası boşanmış ergenlerde okula bağlılık ve başarı durumları arasında anlamlı iken cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, anne-baba eğitim durumu, kardeş sayısı, gelir durumu arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Anahtar Sözcükler: Ergenlik, Boşanma, Benlik Saygısı, Okula Bağlılık
dc.description.abstractThe aim of this study is researching if there is a significant difference between the adolescents with divorced and non-divorced parents. Besides, the level of have been self-esteem and school commitment of adolencents with divorced parents has been analyzed according to factors such as gender, grade, age, succers level, educotional level of parents, number of siblings, in come status. This research is a descriptive study which is based on comparison type of relational scanning model that is for detecting if there is any difference in levels of school commitment and self-esteem of adolescents who have divorced and non-divorced parents. The students, who were educated in Avcılar, İstanbul in 2015–2016 educantional year, are constituting this study. 400 students with divorced and non-divorced parents constitute this research's sample. Assessment instruments were applied to 150 adolescents with divorced parents and 250 adolescents with non-divorced parents. Mann Whitney-U Test was performed in comparison of two groups. One sample t test was performed in two group – comparison of quantitative data Anova was performed in comparison of parameter groups in situation of more than two groups. Relation between dependent variable and independent variable was tested with pearson correlation.According to status of parents union of adolescents, there is a statistically significant difference in terms of school commitment(whole) scale and score of subscale. It was found that a low but significant relation between school commitment and self-esteem. While there was a significant relation betveen self-esteem and age and success level of adolescents with divorced parents it couldn't be found any significant relation between self-esteem and other variables such as gender, grade, educational level of parents, number of siblings, income status. While there was a significant relation between commitment to school and success level of adolescents with divorced parents, it couldn't be found any significant difference between commitment to school and other variables like gender, grade, age, educational level of parents, number of siblings and income status.Key Words: Puberty, Divorcement, Self- Esteem, Commitment to school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnne babası boşanmış ergenlerin benlik saygısı ve okula bağlılık düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe level of self –esteem and school commitmont of adolescents with divorced and non-divorced parents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDivorce
dc.subject.ytmDivorced families
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.identifier.yokid10131034
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453055
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess