Liselerde sosyal kulüp etkinliklerinin etkililiği
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Gögebakan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:11Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632067 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, orta öğretim kurumlarında uygulanan sosyal kulüp çalışmalarının yapısını ve etkililiğinin öğrenci görüşleri alınarak bu görüşler arasındaki farklı veya benzer durumların ortaya çıkarılıp değişkenler üzerine analiz yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin sosyal kulüp çalışmalarında karşılaştıkları sorunların neler olduğunu ortaya çıkarıp öğrencileri yaş, cinsiyet, kıdem, sınıf, anne babanın eğitim durumu ve gelirlerini, öğretim türü ve zamanı kulüpte kalma süresi değişkenleri ile inceleyip değişkenlerin nasıl sonuçlar vereceği araştırılmıştır. .Araştırmaya 2014-2015 öğretim yılında, Tekirdağ ili Çerkezköy İlçesinde bulunan Liselerde eğitim öğretim gören öğrenciler katılmıştır. Araştırmanın örneklemini farklı 5 okuldan rastgele belirlenen 682 öğrenci oluşturmaktadır. Toplanan ölçeklerden yanlış ve eksik olanlar çıkarılmış olup 560 ölçek kullanılabilir bulunarak değerlendirmeye alınmıştır. Veriler sosyal kulüp çalışmaları görüş ölçeği ile toplanmıştır. Ölçeklerin ortalama puan dağılımı için Kalmagorov-Smirnov testi uygulanıp çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için demografik değişkenler ile ölçek puanları arasındaki ilişkinin incelenmesinde iki kategoriden oluşan değişkenler için nonparametrik testlerden Mann Whitney testi uygulanmıştır. İkiden fazla değişkenler için ise de Kruskall Walls testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: Öğrencilerin cinsiyeti, okuduğu alan, öğretim türü, anne babanın eğitim durumu ve gelirinin yapılan sosyal kulüp çalışmalarına etki etmediği görülmüştür. Okula yeni başlayan öğrenciler ile okuldan mezun durumda bulunan öğrencilerin sosyal kulüp çalışmalarını ara sınıflarda bulunan öğrencilere göre daha olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Aynı kulüpte uzun süre görev alan öğrencilerin durumu daha olumlu değerlendirdikleri ve teknik liselerde öğrenim görenlerin diğer liselerde öğrenim görenlere göre durumu daha pozitif değerlendirdikleri tespit edilmiştir.Öğrenciler okullarda yapılan sosyal kulüplerin yapısını ve etkililiğini değerlendirdiklerinde genel anlamda çıkan sonucun orta düzeyde olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Öğrenciler sosyal kulüp çalışmalarını çok olumlu bulmadıkları gibi çok olumsuzda görmemişlerdir.Anahtar Kelimeler: Sosyal, Etkililik, Öğrenci Kulüpleri | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the structure and effectiveness of social club studies in schools. In this regard, views of students are really important. We also consider diverse opinions of students. All opinions are welcome and then analyzed in the survey. The difficulties students meet in social club studies are revealed. Students are analyzed according to their age,sex,grade and educational background and income of their parents.In 2014-2015 education year the students who receive training in high schools in Çerkezköy in Tekirdağ participated in this research. The pattern of the research composes of 682 students chosen randomly from different 5 schools. The incorrected and incomplete ones of scales gathered have been relieved and 560 scales have been evaluated by being found useful. Data bases have been gathered with the sight scale of social club studies. Kalmagorov-Smirnov test has been applicated and the wrap and compression valves have been checked for average point dispersal of scales. Mann Whitney test which one of nonparametric tests has been applicated for changes composed of two categories in research of relation between points of demographic changes and the scale because data bases haven't shown the normal dispersal. Kruskall Walls test has been applicated fore more than two categories. According to the findings,results below have been achieved:It has been seen that the students sex, fields of education,kind of training and education background and income of their parents haven't affected the social club studies. It has been identificated that the students began school newly graduated from schools have evaluated their social club studies more positively than the remove students. And it has also been identificated that students who serve for a long time in the same club and the students who receive training in the technic high scools we evaluated the situation more positively than other students who receive training in the other hig schools. According to the students evaluations of structure and effectiveness of the social clubs in schools, general knowledge that was reached in themid level result. Students haven't found the social club positively,but they haven't and them so negatively.Key words: social, activity, student clubs | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Liselerde sosyal kulüp etkinliklerinin etkililiği | |
dc.title.alternative | The effectiveness of social club acti̇vi̇ti̇es in hi̇gh schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Social clubs | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.identifier.yokid | 10114514 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440724 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |