Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Turgay
dc.contributor.authorCebeci, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632057
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim kurumlarında öğrencilerin istenmeyen davranışlarına dair öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada tarama modelindedir. Ayrıca tutumların bazı değişkenler ile ilişkisinin incelenmesinde ise ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014/2015 öğretim yılında İstanbul ili, Esenyurt ilçesindeki okullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek nitelikte 258 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenler seçkisiz bir şekilde rastlantısal (tesadüfi) olarak seçilmiştir.Çalışmada öğretmenlerin istenmeyen davranışlara karşı tutumlarını ölçmek için `Sınıf İçi İstenmeyen Öğrenci Davranışlarına Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği (SİDÖTÖ)` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Mann Witney ve Kruskal Wallis gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerden evli ve çocuk sahibi olanların, hizmet süresi fazla, Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu, devlet okulunda ve sabahçı-öğlenci sistemde görev yapanların istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı daha olumsuz tutuma sahip olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tutum, Öğretmen Tutumları, İstenmeyen Davranış.
dc.description.abstractThe purpose of this researchis investigating changing of the teachers' attitudes to undesirable students' behaviours at secondary schools type. Also relational scanning type is used to investigate the some changing of attitudes and its relation. The field of research includes the teachers who work in İstanbul, Esenyurt 2014/2015 academic year. The sample of the research includes 258 teachers who are qualified that represent the field of study. These teachers are chosen coincidental without identifing. To evaluate the teachers attitudes to undesirable behaviours, `The Scale of Teachers' Behaviours to Undesirable Behaviours in Class (SIDOTO)` is used. To analyze reached datas SPSS 22 statistic program is used. To evauale datas, statistic methods such as Mann Witney and Kruskal Wallis are used. According to these datas, it is reached that teachers who are married and have children, have more working years, graduated from faculty of science and letters, work in local schools in morning and afternoons, have more unfavourable attitudes to undesirable students' behavioursKey Words: Attitude, Teachers' attitudes, undesirable students' behavioursen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumlarında öğrencilerin istenmeyen davranışlarına dair öğretmen tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of teacher atti̇tudes to unwanted behavi̇our i̇n students of pri̇mary schools in terms of vari̇ous vari̇ables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10108303
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440731
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess