Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorGüneş, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632055
dc.description.abstractBu araştırmanın ana amacı `bağlanma stiileri ve iletişim becerilerinin internet bağımlılığı ile ilişkisi`ni ortaya koymaktır. Bu sebeple bu araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde bulunan resmi liselerde okumakta olan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrenin içinden 319 öğrenci örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada İnternet Bağımlılığı Ölçeği, İletişim Becerileri Envanteri ve İlişki Ölçekleri Anketi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerini ortaya koymak amacıyla araştırıcı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Araştırmada iki değişken ortalamaları arasındaki ilişkiler için Mann Whitney U testi, ikiden fazla değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için Kruskal Wallis testi, bağlanma ve iletişim becerilerinin internet bağımlılığını yordamadaki önem sırasını belirlemek için de regresyon analizi yapılmıştır.Araştırmada öğrencilerin okul türü, günlük internet kullanım süreleri ve interneti kullanma amaçları ile internet bağımlılığı arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Cinsiyet, sınıf, yaş, anne-babanın eğitim durumu, ailenin ekonomik durumu ve annenin çalışıp çalışmadığı ile öğrencilerin internet bağımlılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Öğrencilerin iletişim becerileri ve bağlanma stilleri ile internet bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Adı geçen iki değişken birlikte, internet bağımlılığı düzeyindeki varyansın % 20'sini açıklamaktadır. Yordayıcı değişkenlerin internet bağımlılığı üzerindeki göreli önem sırası; duygusal iletişim, güvenli bağlanma, kayıtsız bağlanmadır.Anahtar Sözcükler: İnternet bağımlılığı, bağlanma stileri, iletişim becerisi
dc.description.abstractThe major goal of this research is to reveal the `influence of attachment styles and communication skills on internet addiction.` Therefore, a correlational survey design was conducted. The population was the public high school students of the district of Küçükçekmece in the city of İstanbul who were enrolled in 2015-2016 academic year. The sample consisted of 319 students to represent the population. They received Internet Addiction Scale, Communication Skills Inventory, and The Relationships Scales Questionnaire. Relationship between two variables was analyzed with Mann Whitney U test, relationships among three variables were tested with Kruskal Wallis, and regression analysis was performed to determine the relative importance of communication skills and attachment styles in predicting Internet addiction.Significant differences were found in Internet addiction in terms of school type, time spent for Internet use on a daily basis, and purposes of Internet use. There were no significant differences in Internet addiction with respect to age, grade level, parents' level of education, and economic and employment status of the family. There was a significant relationship between Internet addiction and communication skills and attachment styles. These two variables explained 20% of variance in Internet addiction. The order of the individual predictors in terms of their explanatory power was emotional communication, secure and dismissing styles respectively.Keywords: Internet addıctıon, attachment styles, communıcatıon skılls.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleInternet bağımlılığının yordanmasında bağlanma stilleri ve iletişim becerileri
dc.title.alternativeThe attachment styles and communication skills as predictors of internet addiction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmDependency
dc.identifier.yokid10107028
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440722
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess