Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorDemir, Erkan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:09Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632051
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okullarda okul müdürünün yönetsel davranışı ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin yönetsel davranış ve iletişim becerisi üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı araştırılmıştır.Bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında Tekirdağ ili Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Çerkezköy İlçesindeki devlet okullarından liselerde görev yapan toplam 350 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı okullardan en az 15 öğretmen olmak üzere rastgele seçilen 260 öğretmen oluşturmaktadır. Toplanan ölçeklerden yanlış ya da eksik olanlar ayıklanmış 217 ölçek kullanılabilir bulunarak değerlendirmeye alınmıştır. Veriler `kişisel bilgi formu`, `Yönetsel davranış ölçeği`, `İletişim becerisi ölçeği` ile toplanmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 22 paket programı kullanılarak problem cümlesi içerisinde yer alan değişkenlerin frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama değerleri bulunmuştur. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında Gruplar normal dağılım göstermediği için iki grup arasındaki farkı MANN WHITNEY U TESTİ, ikiden fazla grupta parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmalarında KRUSKAL WALLIS testi, farklılığın kaynağını tespit etmek için ise KRUSKAL WALLIS testinin sağladığı ikili karşılaştırma verileri kullanılmıştır. Okul Müdürlerinin yönetsel davranışı ile iletişim becerisi arasındaki ilişkiyi saptamak için Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır.Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:•Öğretmenlerin yönetsel davranışı ile iletişim becerisi arasında pozitif yönde, orta düzeyde, istatiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur.•Okullarda müdürlerin iletişim becerisi ne kadar güçlüyse yönetimin yönetsel davranışlarınıda o oranda olumlu olacağı anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yönetsel DavranıĢ, iletiĢim Becerileri, Okul Yöneticisi,Okul Kültürü
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the administrative behavior and communication skills of School Principals. It has also been investigated whether the variables in the form of personal information is causing a significant difference on administrative behavior and communication skills or not.This research is relational screening model.The total study population consists of teachers working in public high schools of Tekirdağ, Çerkezköy district belonging to the National Education Directorate in 2014-2015 academic year. The sample of the study consists of 260 randomly selected teachers , including at least 15 teachers from different schools. Incomplete or inaccurate scales was winnowed out and 217 scales were found usable and evaluated. Data was collected via ` Personal Information Form `, ` Administrative Behavior Scale` , ` Communication Skills Scale`. In line with the responses of teachers using SPSS 22 software package program , in the problem statement variables of frequency, percentage, standard deviation, was found by the arithmetic mean value. While comparing the quantitative data, since groups did not show normal distribution , to determine the difference between the two groups MANN WHITNEY U TEST , for intergroup comparison of parameters in more than two groups KRUSKAL - WALLIS TEST, to determine the source of differences, binary comparison data of KRUSKAL WALLIS TEST was used. Pearson Correlation Coefficient was calculated to determine the relationship between Administrative Behavior and Communication Skills of School Principals. The following conclusions were reached by the findings :-Statistically significant relationship has been found between administrative behavior and communication skills of teachers in a positive way and moderate.-It is understood thatthe more communication skills of school principals strong, the better functioning of the administrative behaviours of administrators is positive and creates school culture.Key Words : Administrative Behaviour, Communication Skills, School Master, School Culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin yönetsel davranışlarının iletişim becerileriyle ilişkisi
dc.title.alternativeRelations of communication skills with admistrative behavior of school administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-23
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.identifier.yokid10114602
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440726
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess