Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Demirsoy, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:08Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632040 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki anlamlı ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca kişisel bilgi formunda yer alan değişkenlerin; okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ve öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Küçükçekmece ilçesinde bulunan devlet okullarının ilkokul, ortaokul, lise kademelerinde görevli 5158 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini farklı okullardan rastgele seçilen 463 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler; `Kişisel Bilgi Formu`, `Teknolojik Liderlik Yeterliklerinin Okul Yöneticilerinde Bulunma Düzeyi` ölçeği ve `Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi` ölçeği ile toplanmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 20. paket programı kullanılarak problem cümlesi içerisinde yer alan değişkenlerin; frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri bulunmuştur. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında; iki grup arasındaki farkı t-test, ikiden fazla grupta parametrelerin gruplar arası karşılaştırılmalarında tek yönlü varyans analizi (One –Way ANOVA) ve farklılığın kaynağını tespit etmek için Post-Hoc Scheffe testi kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki anlamlı ilişkiyi saptamak için Pearson Korelâsyon Katsayısı hesaplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde, istatiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur Ayrıca okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterliklerinin artması öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeylerinin de olumlu yönde artmasını sağlamaktadır.Anahtar Kelimeler: Teknolojik Liderlik Yeterlikleri, Teknolojik Pedagojik Bilgi | |
dc.description.abstract | The purpose of the work of teachers and school administrators technological leadership competencies to determine a significant relationship between levels of technological pedagogical knowledge. In addition, personal information in the form of the variables; technological pedagogical knowledge of technological leadership competencies of school administrators and teachers have investigated whether the cause is a significant difference. The dependent variable of the study are self-efficacy perception of teachers' technological pedagogical knowledge. Arguments; branch, graduated school type, seniority, level of education, type of school duties performed, is gender and age. Research universe of the 2014-2015 academic year in the province of Istanbul Directorate of Education due to Küçükçekmece district of state schools in elementary, middle, high school teachers in 5158 constitute official positions. Scale of 463 of them were taken into consideration as they were available. Data; `Personal Information Form`, `None Level School of Technological Leadership Competencies for Managers` scale and `Technological Pedagogical Content Knowledge` was collected by the scale. In line with the responses of teachers using SPSS 20. software packages in problem statement of the variables; frequency, percentage, standard deviation and arithmetic mean value was found. For the comparison of quantitative data; The difference between the two groups t-test, compairing parameters between the groups in more than two groups Unidirectional (One-Way ANOVA) and determine the differences in the source of the Post-hoc Scheffe test. Technological leadership competencies of teachers and school administrators to determine the relationship between technological pedagogical knowledge Pearson's correlation coefficient was calculated. At the end of the Simple Linear Regression analysis of the technological leadership competencies of school teachers executıve it has been applied to predict the technological pedagogical knowledge According to the findings, the following conclusions were reached; school administrators who teaches technological leadership competencies and positive correlation between technological pedagogical knowledge level, low level, a significant relationship was found from the statistical point of view and schools increased teachers technological leadership competencies of managers also provide an increased level of technological pedagogical knowledge.Keywords: Technological Leadership Competencies, Technological PedagogicalKnowledge | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between technological pedagogical knowledge of teachers and school administrators technological leadership competencies according to teachers' opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Key technology player | |
dc.subject.ytm | technological pedagogical content knowledge | |
dc.identifier.yokid | 10129122 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 453056 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |