Show simple item record

dc.contributor.advisorVatansever Bayraktar, Hatice
dc.contributor.authorGirgin, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:07Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-10-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632028
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı resmî ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenlerin yöneticiye duyulan güven duygusu ile örgütsel adalet değişkenlerine ilişkin algı düzeylerini saptayarak; bu değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, İstanbul ilinin Bakırköy, Bağcılar ve Küçükçekmece ilçelerinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 386 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, veri toplama aracı olarak yöneticiye duyulan güven düzeyinin belirlenmesi amacıyla İslamoğlu, Birsel ve Börü (2007) tarafından geliştirilen 40 ifadeden oluşan ''yöneticiye duyulan güven ölçeği'', örgütsel adalet algısının belirlenmesi amacıyla ise Moorman ve Niehoff (1993) tarafından geliştirilen Polat, (2007) tarafından Türkçeye çevirisi yapılan 19 ifadeden oluşan ''örgütsel adalet ölçeği'' kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22 paket programı kullanılarak, veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, varyans (Anova) analizi, Kruskal Wallis analizi, Pearson korelasyon analizi yapılmıştır.Veri analizi sonuçlarına göre öğretmenlerin yöneticiye güven ve örgütsel adalet düzeylerinin hem alt boyutlarda hem de toplam puanda ''orta düzeyde'' olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yöneticiye duydukları güven algısı ile örgütsel adalet algısı arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin yöneticiye duydukları güven algısı arttıkça örgütsel adalet algısı da artmaktadır.Anahtar kelimeler: İlkokul, ortaokul, lise, yöneticiye güven, örgütsel adalet
dc.description.abstractThis study aims to show the relationship between trust in administrator and organizational justice by teachers working in public primary, secondary and high schools, determining the levels of perception for these two variables. Survey model used in this study. The study was conducted on 386 teachers working at public primary, secondary and high schools in the districts Bakırköy, Bağcılar and Küçükçekmece in the European Side of the province Istanbul in the second semester of the school year of 2015-2016. The study used, as data collection tool, `scale of trust in administrator` of 40 statements as designed by İslamoğlu, Birsel ve Börü (2007) to determine the level of trust in administrator and the `scale of organizational justice` of 19 statements as developed by Moorman and Niehoff (1993) and translated into Turkish by Polat, (2007) to determine organizational justice. The data collected were analyzed for arithmetic mean, standard deviation, t test, variance (Anova), Kruskal Wallis and Pearson correlation by using SPSS 22 package software. The results of data analysis showed that the levels of trust in administrator and organizational justice by teachers were at `moderate level` in terms of sub-dimensions and total score. A moderately significant relationship was found between the perceived trust in administrator and the perceived organizational justice by teachers. As the perceived trust in administrator by teacher increased, the perceived organizational justice increased. Key Words: Primary, secondary and high schools, trust in administration, organizational justiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticiye duyulan güven ile örgütsel adalet ilişkisinin öğretmenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the relationship between the trust to the manager and organizational justice in term of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmOrganizational justice
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.identifier.yokid10128798
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453057
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess