İlköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Şirin, Turgay | |
dc.contributor.author | Akinci, Hayrettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:06Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632017 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişkinin okul yöneticileri ve öğretmen algılarına dayalı olarak incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modellerinden karşılaştırma türü tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014/2015 öğretim yılında İstanbul ili, Büyükçekmece ve Esenyurt ilçelerindeki okullarda görev yapan kadın okul yöneticileri ile öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evreni temsil edecek nitelikte rastlantısal olarak seçilen 34 kadın yönetici ile bu yöneticilerle birlikte çalışan 257 öğretmen ve erkek okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmada yöneticilerin duygusal zekâ düzeylerini ölçmek için `Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği` ve otantik liderlik özelliklerini tespit etmek için `Otantik Liderlik Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi aşamasında, SPSS 22 istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler değerlendirilirken Mann Witney, Kruskal Wallis, İlişkisiz t Testi, Anova ve Spearman Korelâsyonu gibi istatistiksel metotlar kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeylerinin ve otantik liderlik özelliklerinin yüksek olduğu, eğitim düzeyi, sektör (devlet-özel), kademe (ilkokul/ortaokul), branş ve kıdem değişkenlerinin duygusal zekâ düzeyini etkilediği, yaş, kıdem, medeni hal, çocuk sayısı çocukluğun geçirildiği yer ve sektör değişkenlerinin otantik liderlik özelliklerini etkilediği, duygusal zekâ düzeyinin otantik liderlik özelliklerini pozitif yönde etkilediği ve duygusal zekâ unsurlarının otantik liderlik unsurlarının yordayıcısı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan kadın yöneticilerin otantik liderlik düzeyleri ile çalışanların değerlendirdiği yöneticilerin otantik liderlik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Otantik Liderlik | |
dc.description.abstract | The purpose of this recearch is investigating the connection between characteristics of being authentic leader and emotional intelligence among women directers who work in primary and secondary schools, by depending on the apprehension of school principals and teachers. Comparison browsing which is one of the associational browsing types, is used in this investigation. The scope of studying on this research involves the teachers and directors who are on daty in Büyükçekmece and Esenyurt in İstanbul in 2014-2015. The sampling of research contains male directors and 257 teachers who work with 34 represent of this research women directors who has qualified about the topic, chosen coincidencely. To evaluate the `Emotianol İntelligence Scale` and to find out the characteristics of being authentic leader `Authentic Leadership Scale` are used in this research. To analyze the reached dates; SPSS 22 statistics total program is used. To comment the datas; statistical methods such as Mann Witney, Kruskal Wallis, Unrelated t Test, Anova and Spearmen Correlation are used. According the datas; it is reached that women directors have high emotional intelligence level and characteristics of being authentic leader, their Educational level, sector (local-private), grade (primary-secondary), profession and changing of seniority influences the emotional intelligence level, age, seniority, influences the characteristics of being authentic leadership, emotianol intelligence level affect the characteristics of being authentic leadership positively and the factors of emotional intelligence is the precursar of authentic leadership. Also, it is reached that there is a significant difference between the level of authentic leaders whose co-workers evaluated and the level of authentic leaders who applied the survey.Key Words: Emotional İntelligence, Authentic Leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim kurumlarında çalışan kadın yöneticilerin duygusal zekâ düzeyleri ile otantik liderlik özellikleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relati̇onshi̇p between characterictics of being authenti̇c leader and emotionel intelligence among women di̇rectors who work in primary and secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Institutions of primary education | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Women managers | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Authentic leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 10108237 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 440732 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı |