Yöneticilerin ve öğretmenlerin bireycilik ve toplulukçuluk düzeyleri
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Işik, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:05Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632002 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin kültürel boyuttaki bireycilik-toplulukçuluk düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evreni, İstanbul ili Başakşehir ilçesi sınırları içerisindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görevli olan okul yöneticileri ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise 77 okul yöneticisi, 273 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler Bireycilik-Toplulukçuluk ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk düzeyleri yüksek çıkmıştır. Okul yöneticilerinin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark görülmüştür ve genel olarak toplulukçu yaklaşımı benimsediği belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, mezun olunan fakülte ve görev yapılan okul türü arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile cinsiyet, eğitim düzeyi, mezun olunan fakülte ve görev yapılan okul türü arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile mesleki kıdemleri arasında anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir ve toplulukçuluk yaklaşım daha yüksek çıkmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenler arasında bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, Kültürel Boyut, Bireycilik-Toplulukçuluk | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to determine individualism and collectivism mentioned in cultural dimension level of the school administrators and teachers.The data is collected from the school administrators and teachers who work in public schools in the Başakşehir province in İstanbul. In this study, descriptive scanning model is used. The data is collected through Individualism-Collectivism Scale.According to this study, it is found that collectivistic approach is adopted more by school administrators compared to individualism. There isn't any significant relationship between individualism-collectivism approaches school administrators adopted and gender, length of service, level of education, type of faculty they graduated and grade of school they are responsible for. There isn't any tendency to either approaches by teachers. There isn't any significant relationship between individualism-collectivism approaches teachers adopted and gender, level of education, type of faculty they graduated and grade of school they are responsible for. The only significant diffirence is found between levels of categories length of service of teachers. There isn't any significant diffirence between approaches adopted by school administrators and teachers.Keywords: School administrator, Cultural Dimension, Individualism-Collectivism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yöneticilerin ve öğretmenlerin bireycilik ve toplulukçuluk düzeyleri | |
dc.title.alternative | Indi̇vi̇duali̇sm and collecti̇vi̇sm level of school admi̇ni̇strators and teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Individualism | |
dc.subject.ytm | Collectivism | |
dc.subject.ytm | Dimensions of Culture | |
dc.identifier.yokid | 10105257 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 422395 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |