Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorIşik, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:05Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632002
dc.description.abstractBu araştırmada okul yöneticileri ve öğretmenlerin kültürel boyuttaki bireycilik-toplulukçuluk düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın evreni, İstanbul ili Başakşehir ilçesi sınırları içerisindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görevli olan okul yöneticileri ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise 77 okul yöneticisi, 273 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler Bireycilik-Toplulukçuluk ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonucunda, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk düzeyleri yüksek çıkmıştır. Okul yöneticilerinin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark görülmüştür ve genel olarak toplulukçu yaklaşımı benimsediği belirlenmiştir. Okul yöneticilerinin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim düzeyi, mezun olunan fakülte ve görev yapılan okul türü arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile cinsiyet, eğitim düzeyi, mezun olunan fakülte ve görev yapılan okul türü arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları ile mesleki kıdemleri arasında anlamlı bir farkın olduğu belirlenmiştir ve toplulukçuluk yaklaşım daha yüksek çıkmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenler arasında bireycilik-toplulukçuluk yaklaşımları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Kelimeler: Okul yöneticisi, Kültürel Boyut, Bireycilik-Toplulukçuluk
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine individualism and collectivism mentioned in cultural dimension level of the school administrators and teachers.The data is collected from the school administrators and teachers who work in public schools in the Başakşehir province in İstanbul. In this study, descriptive scanning model is used. The data is collected through Individualism-Collectivism Scale.According to this study, it is found that collectivistic approach is adopted more by school administrators compared to individualism. There isn't any significant relationship between individualism-collectivism approaches school administrators adopted and gender, length of service, level of education, type of faculty they graduated and grade of school they are responsible for. There isn't any tendency to either approaches by teachers. There isn't any significant relationship between individualism-collectivism approaches teachers adopted and gender, level of education, type of faculty they graduated and grade of school they are responsible for. The only significant diffirence is found between levels of categories length of service of teachers. There isn't any significant diffirence between approaches adopted by school administrators and teachers.Keywords: School administrator, Cultural Dimension, Individualism-Collectivismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticilerin ve öğretmenlerin bireycilik ve toplulukçuluk düzeyleri
dc.title.alternativeIndi̇vi̇duali̇sm and collecti̇vi̇sm level of school admi̇ni̇strators and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIndividualism
dc.subject.ytmCollectivism
dc.subject.ytmDimensions of Culture
dc.identifier.yokid10105257
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422395
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess