Okul müdürlerinin eğitim liderliği konusundaki durumlarının incelenmesi:Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Oral, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Karaman, Fahrettin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:05Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631999 | |
dc.description.abstract | Eğitim ve öğretim yuvası olarak adlandırdığımız okullarda okul müdürleri ve eğitimcilerin öğrencilere yol gösterme ve yönlendirme sorumlulukları da bulunmaktadır. Eğitim liderliği kavramı bu olguyu açıklamak için kullanılır. Eğitim liderliği; karar verme, planlama, iletişim, değerlendirme ve etkileme olmak üzere 5 boyutta incelenmektedir. Bu şekilde müdürlerin ve eğitimcilerin okulla ilgili bireyleri ve durumları yönetmek ve yönlendirmekte ki güç ve davranış kullanımları ifade edilmektedir.Bu çalışmada amaç eğitim liderliğini anlamlandırabilmek için okul müdürlerinin eğitim liderliği konusundaki durumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Çalışmada öncelikle liderlik kavramı ve modern liderlik yaklaşımları ele alınmaktadır. Daha sonra ise tezimizde asıl inceleme konusu olan eğitim liderliği kavramı geniş bir çerçevede incelenmiştir. Buna ek olarak saha çalışmasında okul müdürlerinin eğitim liderlik seviyeleri değerlendirilmişti.Bu amaçla geliştirilen hipotezler, Tekirdağ ili sınırları dâhilindeki Çerkezköy ilçesindeki okullarında müdür yardımcısı ve öğretmenden toplanan 208 adet anket kullanılarak test edilmiştir. Sonuç olarak okul yönetiminde liderliğin yeniliğe ve iletişime açık bir sistem dahilinde uygulanmasının önemine ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Liderlik, Eğitim, Eğitim liderliği. | |
dc.description.abstract | The responsibility of guiding and directing in order to make schools an education and teaching home is a task burden all educators, particularly school principals. Here we face with the concept, `Education Leaderhip.` Education Leadership means power and behaviors that all education staff, especially schoo lprincipal, use so as to affect individuals and situations related to school and it is examined with five dimensions. These are making decision, planning, communication, evaluation and affecting.Hence, in this thesis study, the concept of leadership and modern leadership approaches are discussed, then, the concept of education leadership is extensively adressed and finally the education leadership level of school principals is analyzed by a fieldstudy.Hypotheses which are made for this purpose were tested by using 208 surveys collected from assistan principals, teachers and school principals in Çerkezköy schools within the border of Tekirdağ City.KeyWords: Leadership, Education, Education Leadership | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin eğitim liderliği konusundaki durumlarının incelenmesi:Tekirdağ ili Çerkezköy ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Analysis of status of school principals upon education leadership: Çerkezköy county Teki̇rdağ city sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Education leadership | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10106574 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 422392 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |