Bilişim teknolojilerin sınıf yönetimine yansıması
dc.contributor.advisor | Oğuz, Ebru | |
dc.contributor.author | Tanriverdi, Tuna | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631984 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de mevcut eğitim sisteminde yer alan ve en önemli eğitim araçlarından biri haline dönüşen eğitim teknolojilerinin, sınıf yönetimine olan etkisini araştırmaktır. Araştırmada, nitel yöntemi; araştırma deseni olarak bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırma kapsamında teknolojiyi derslerinde kullanan ve kullanmayan eğitmenlere eğitim teknolojilerinin sınıf yönetimine etkisini ortaya çıkaracak soruların yer aldığı bir görüşme formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler, sınıf içerisinde teknoloji kullanımının sınıf yönetimine olumlu ve olumsuz etkileri hakkında görüş belirtmişlerdir. Bu görüşlerden biri teknoloji kullanımının okulun fiziki şartlarına göre değişebileceğidir. Teknolojiyi kullanabilen öğretmenler, teknolojinin kullanımının zamanı daha tasarruflu kullanmaya neden olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler derslerinde eğitim teknolojilerinin kullanımını ifade etmiş ve bunu aynı zamanda çağın gerekliliği olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler, teknolojiyi öğretim yöntem ve tekniklerini destekleyici olarak kullandıkları takdirde öğrenim ve hedef kazanımlara daha kolay bir yolla ulaşıldığı belirtilmiştir. Bunun yanında, yapılan görüşmelerde teknoloji olanağı olan okullardaki öğretmenlerin bir kaçı ise teknoloji ile öğrencilerin dikkatleri dağıldığını belirtmiş ve bilgiye hızlı ulaşan, sorgulamayan öğrenci profili nedeni ile teknolojinin derse dâhil edilmemesini ifade etmişlerdir.Günümüzde eğitim yaşında olan bireyler, sosyal yaşamlarında teknoloji ile tüm zamanını geçirildiğini düşündüğümüzde, teknoloji kullanımının sınıf yönetimine olumlu yansımaları kaçınılmaz olduğu görülmektedir. Özel okullarda öğretmenler, teknoloji kullanımını arttırdıklarını, farklı uygulamalar kullandıklarını eklemişlerdir. Böylece, ilgisi derse yönelen öğrencilerin, okul sonrasında bu uygulamaları kullanarak öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. Anahtar kelimeler: Teknoloji, Eğitim, Gelişim | |
dc.description.abstract | The purpose of the study, is investigating the effect of educational technology on classroom management. In this study, qualitative research has been used. The technology that is used in the classroom and the effect that it has on class was researched.Questionnaire that asks if educators used technology in classroom most prepared and educators were asked to fill in the questionnaire. The answers from this research were analyised by descriptive analysis. During this research interviews were completed with educators and these interviews were about the positive and negative effect of techology in the classes. The conclusion of the feedbacks from these interviews are; public schools and private schools have differences in terms of materially. Educators who use technology in class discover that technology saves time in class. Technology in class is beneficial for students in terms of entertainment, it has been researched that technology entertains the students in class. On the other hand some educators support that using technology in class distracts students, and it is the easier way of learning because students can reach any knowledge that they want. Nowadays, students are very interactive with technology and they use technology almost all day in their regular life. The applications that students use in class are also used at home by students, they carry on working at home through technology. In conclusion, the results of the research has shown us that using technology in class is beneficial for students because they are familiar with technology and it is something that they want to use.Key words: Technology, Education, Progress and Border | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişim teknolojilerin sınıf yönetimine yansıması | |
dc.title.alternative | Information technologies reflection on classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.identifier.yokid | 10207015 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 532347 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |