Show simple item record

dc.contributor.advisorÇinko, Levent
dc.contributor.authorGüngör, Tuncay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:02Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631965
dc.description.abstractİnsanlık tarihi kadar geçmişi olan tüketim, eğlence ve boş zaman kavramları süreç içinde olumlu olumsuz birçok değişim geçirmiştir. 18. yüzyıl ile birlikte yaşanan sanayi devrimi, bugün hayatımızın vazgeçilmez kavramlarını yaratmamakla kalmamış aynı zamanda, günümüzde 1.7 Trilyon dolardan daha fazla pazar hacmine sahip olan bir ekonomin doğmasına neden olmuştur.Bu nedenle sanayi devrimi sadece üretim bandında yaptığı devrimle değil aynı zamanda tüketim bandında yarattığı etkilerle de ele alınmalıdır. Daha açık ifade etmek gerekirse sanayi devrimi, makineleşme sürecini başlatarak insan gücüne olan ihtiyacı azaltmış, bunun neticesinde de boş zaman kavramında artış olmasına neden olmuştur. Yaşamlarında daha çok boş zaman elde eden tüketiciler bu zamanı en iyi şekilde değerlendirmek adına arayışlara koyulmuştur. Tamda bu süreçte geleceği ön görebilen girişimler tüketicilerin isteklerine karşılık olarak; sanat, spor ve hobi gibi kavramları bir ürüne dönüştürerek satışa sunmuşlardır.Bu arz talep dengesi zaman içinde Eğlence Endüstrisi olarak tanımlanmış ve içinde; sinema, müzik, spor, moda, tiyatro, internet, oyun gibi birçok sektörü barındırmasına neden olmuştur. Adı geçen sektörlerin yaşadığı büyüme oranları ise yatırımcıların iştahını kabartmış ve zaman içinde ciddi rekabetlerin oluşmasına neden olmuştur. Bu tezde tüketici davranışlarının önemi vurgulanarak; sinema işletmeciliğine yatırım yapacak kişilere veya hali hazırda işletmeciliğe devam eden şirketlere bir kılavuz olmaktır.
dc.description.abstractThe terms called consumption, entertainment and spare time which have a history as man's history has been experienced so many changes during the process both in positive and negative ways. The Industrial Revolution in 18th Century, it didn't only create our indispensable terms in our lifes today, it also created an economy which has a market volume over 1.7 trillion USD at the same time. For this reason, The Industrial Revolution should not be handled only the revolution it did on production line, should also be handled with the effects it created on the consumption line. In order to be more clear; The Industrial Revolution, by starting mechanization; it decreased the need of man power and it created an increase in `spare time` term. As a result the consumers who have more spare time in their lifes, started to search new things in order to evaluate this spare time in the best way. Exactly at this point, the initiatives which can foresee the future, have put on the market new products by converting art, sports and hobbies into a product in exchange of these demands of consumers. This offer-demand has been defined as Entertainment Endustry in due course and it caused Entertainment Industry to be consisted of the terms such as cinema, music, sports, fashion, drama, internet and games. The industries mentioned above; has been whet the investor's appetite and caused serious competitions between them with their rate of growth. This thesis is a guidance for the investors who would like to invest this sector and the cinema exhibitors by underlining the importance of consumer behaviours.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğlence endüstrisinde tüketici tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir çalışma. Türkiye sinema sektörü örneği.
dc.title.alternativeA study over factors affecting consumers choice in entertainment industry. Turkey movie theatre example.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-03
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEntertainment life
dc.subject.ytmEntertainment places
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmLeisure
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.identifier.yokid10196008
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576057
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess