Show simple item record

dc.contributor.advisorHawamdeh, Suhel Ahmad Fadel
dc.contributor.authorHassan, Emad Moustafa Kamel I.
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:02Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631960
dc.description.abstractBu tez çalışması farklılaşan tüketici davranışları üzerinde islam değer ve etksini inceler.Nitekim iktisat sistemi ile islam iktisadı arasında bazı farklar vardır.İktisad sisteminde temeller akıl , deney ve değişen kaynaklardır.Bu davranışların arkasındaki en büyük etken kişisel refahın peşinde koşmaktır.Fakat İslam iktisadı sistemi gücünü Kur'an-ı Kerim'den ve Sünneti seniyeden alır.Amacına ulaştıran motivasyonu ise Rabbinin rızası ve Cennete kavuşma emelidir. Aynı zamanda bu tez çalışması karşılıklı faydaya dayalı ekonomi sisteminin düzenini insanların tekil davranışlarına dayanmasını başta serd etmiştir.Batı toplumunun insanı isteklerini önceleyen ve tükenme bilmeyen istekleri öncelemiştir.Fakat müslamanın tüketim davranışları ulu İslam değerlerinden etkilenmesi gerekir.Müslümanın tüketim davranışları İslamın değerleriyle bağdaşmalıdır.Bu bağdaşlaşmayla islam iktisadı tüketici üzerinde denetleme yetkisi ile yapılabilecek son bir tedavi üslubu gibi gözükmesiyle beraber tüketim davranışları farklılılklar arz edebilir.Rüşd seviyesine erişemeyen bir davranıştan rüşdünü ispatlamış bir davranışa, İslam değerleriyle tedavi edilebilir ve önleyici bir kalkan görevi görür. İslam dini sadece tüketici davranışlarına odaklanarak kalmamış aynı zamanda toplumun tüketimde servet ve gelir dağılımını etkileyen şartları ve tüketici dsiplinini önemsemiştir. Böylece yeryüzünü imar etmek ve Allah'a kulluk bilincinde gelecek nesillere önderlik etme görevini tamamlamış olur. Bu tez çalışmamız da ayrıca makasıdü'ş şeriada tüketicinin önceliklerini ve sonuçlarının tüketici üzerindeki etkilerini konu edinir.Araştırmacı bulgularında bu düzenleme ile başta tüketimde rüşdüne ermiş (aklı baliğ) Müslüman bireyin ihtiyaçlarını karşılanmasını ve doyum noktasına erdirmesini ele almıştır.Ayrıca araştırmacı tüketicinin islam iktisadı açısından dengede durması için islam iktisadı temellerine temerküz etmiş önerileri tutarlılığını tüketici dengesini yarar ve zararını (dengede olamayışını) tartıştıktan sonra sunmuştur.
dc.description.abstractThe thesis discusses the values and standards that control the consumer behavior. Those values and standards of the conventional economic systems differ from those of the Islamic economic system. The sources of the conventional economic values are the human intellects and experience, which by nature, are changing. These values are motivated by maximizing self-welfare and self-satisfaction. The Islamic economic system, on the other hand, derives its values from the holy Quran and Sunnah. The motivation behind its values God satisfaction and the interest in winning his Heaven. The thesis outlines the conventional economic theories, which mainly depend on the maximization of self-benefit, which in turn is derived from the instinctual values controlling human behaviors. In western society, there is no limits for a person's desire and free will except his/her limited resources. However, Muslim consumer's behaviors are disciplined and controlled by the Islamic values. As the consumer behavior may vary from harmful to beneficial, the Islamic values are used as a protection from going to the extreme or even the non-rational behaviors.Islam not only rationalizes consuming behavior and relation between people, but also founded relationship between the consumption and wealth (or wages). When these Islamic values are applied to the economy and more specifically consumer behavior, the principal of developing the world for God sake is achieved.The thesis also outlines the importance of `maqasid al-shari'ah` and their effect on the spending priorities of the consumer. The researcher concluded that defining spending priority can lead to consumption maturity, which at the same time, fully satisfies consumer needs.Finally the researcher discussed the theory of benefit and indifference curves analysis for consumer's equilibrium then proposed a vision, based on scientific basis, for consumer's equilibrium in the light of Islamic economy.en_US
dc.languageArabic
dc.language.isoar
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleأثر منظومة القيم في الاقتصاد الإسلامي على سلوك المستهلك
dc.title.alternativeİslam iktisadının tüketici davranışları üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİslam İktisadı ve Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMuslims
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmReligious values
dc.subject.ytmEconomic history
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmIslamic economy
dc.subject.ytmIslamic finance techniques
dc.identifier.yokid10166706
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid476348
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİslam İktisadı ve Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess