Öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi ve web tabanlı oyunlara yönelik tutumuna ilişkin bir araştırma
dc.contributor.advisor | Görgülü, Emrah | |
dc.contributor.author | Kizil, Ramazan Serdar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:58Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631913 | |
dc.description.abstract | Hâkim dil olarak tüm dünyada yaygın olarak öğretilmesinin yolunu açan bazıtarihi, siyasi ve teknolojik sebeplerden dolayı kontrol edilemez bir güce sahip olanİngilizce, evrensel bir fenomen olarak algılanmaktadır.Ancak; içerik açısından fakir, teknoloji bakımından eksik olan öğretmenmerkezli eğitim modeli, beklenen eğitim çıktıları ile gerçek sınıf deneyimi arasındabir kontrast yaratmaktadır. Dolayısıyla, söz konusu çalışma öncelikle öğrencilerinbilgisayar kullanımı ve dil öğreniminde web tabanlı oyunların verimliliğine yöneliktutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Daha sonra elde edilen bulgular ışığındaİngilizce öğretiminde günümüzde karşılaşılan düşük motivasyon, yetersiz öğrenmekoşulları ve verimsiz sınıf ortamı gibi temel sorunlara somut çözümler üretilmesihedeflenmektedir.Bu amaçla, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının son çeyreğinde, İstanbulSabahattin Zaim Üniversitesi Zorunlu Hazırlık Okulu'nda eğitim gören ve yaşları 18-22 arasında değişen 231 katılımcının bilgisayar kullanım becerileri ve web tabanlıoyunlara yönelik tutumları üzerine görüşlerini almak için veri toplama aracı olarak ikibölümlü bir anket kullanılmıştır.Katılımcıların, özellikle de erkekler öğrencilerin, bilgisayar ortamında kendiniyeterli gördüğünü, yenilikçi fikir ve araçlara dayanan teknoloji ile bütünleşmiş eğitimitalep ettiğini açıkça ortaya koyan araştırma sonuçları, öğrencilerin başarısızlığınauzun vadeli ve kalıcı çözüm olabilecek her an kullanıma hazır BDDÖ sistemlerininyararlarından faydalanmak için yapılan yatırımları desteklemektedir. | |
dc.description.abstract | English is perceived as a universal phenomenon with its uncontrollablelinguistic power due to some historical, political and technological reasons, which inturn has paved the way for this dominant language to be widely taught throughout theworld.However, teacher-centered instruction model that is poor in content andlacking in technology creates a contrast between the expected education outcomes andreal classroom experience. Therefore, the purpose of the study is firstly to investigatestudents' attitude towards the efficiency of computer usage and web-based games inlanguage learning. Secondly, the findings are aimed to offer some concrete solutionsto fundamental issues presently faced in English teaching, such as low level ofmotivation, unsatisfying learning conditions and counter-productive classroomenvironment.With respect to this objective, in the last quarter of 2015-2016 academic year,a two-part questionnaire was employed as a data collection tool to gather the views of231 participants on their computer usage skills and attitude towards web-based games,who are students at Istanbul Sabahattin Zaim University Compulsory PreparatorySchool ranging in age 18 to 22.The outcomes of the data clearly demonstrate that participants, particularlymale students, regard themselves quite sufficient in computers, and they all demandtechnology integrated education that is based on innovative ideas and instruments,which advocates investments to embrace the possible benefits of ubiquitous CALLsystems for long-term and permanent remedy for failure of students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi ve web tabanlı oyunlara yönelik tutumuna ilişkin bir araştırma | |
dc.title.alternative | A study on students' attitude towards computer assisted language learning and web-based games | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-22 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.subject.ytm | Second language learning | |
dc.subject.ytm | Department of computer education and instructional technology | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.identifier.yokid | 10140480 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 457448 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |