Show simple item record

dc.contributor.advisorGüngör, Mustafa Özgür
dc.contributor.authorTanimu, Abdurrahman Garba
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:56Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631896
dc.description.abstractÇalışmada, şirketlerin misyon bildirimleri, nasıl yazılması gerektiği ve bankacılık sektörünün toplam 27 banka ile yapılan örnek çalışmasında müşteri perspektifi olarak kabul edilmesi gereken diğer hususlara yeni bir bakış açısı sunulması amaçlanmış, 18 banka Nijerya'dan bankaların toplam nüfusunu temsil etmek için en iyi 10 faaliyet gösteren Türk bankasıyla karşılaştırıldı. Pek çok şirket, bir müşteri perspektifi ifadesinin dokuz bileşenini görev tanımlarını yazarken dikkate almayı başaramadı, bu nedenle araştırmacı bu karşılaştırmayı yapmayı tasarladı. Araştırma, iki farklı ülkeden (Türkiye ve Nijerya) firmaların örneklenmiş ifadelerinin nasıl değerlendirildiğini ve her bir şirket misyonunda yer alan bileşenlerin nasıl tanımlandığını genel bir bakış açısı sunmaktadır. Araştırma, şirketlerin misyon beyanı arasında müşteri memnuniyetini ön planda tutmayı amaçlamaktadır. Konular: Giriş: Etkili bir misyon beyanının kriterleri ve strateji misyonunun rolü, Nijerya bankacılık sektörünün analizi ve misyon bildirileri, Nijerya ekonomik yapısı, Türkiye'deki şirketler ve misyon bildirileri, Nijeryalı şirketler ve misyonları Bankacılık sektöründe ifade, yüksek müşteri memnuniyeti ile örnek misyon beyanı. Verilerin toplanması ve analizinin sonuçlanması üzerine yapılan çalışma, Türk şirketlerinin müşterilerini memnun etme konusunda daha fazla avantaj sağladığını ve misyon bildirimlerini yazarken müşterilerine verdikleri yüksek önem nedeniyle Nijeryalı meslektaşlarından daha yüksek müşteri memnuniyeti puanına sahip olduklarını göstermektedir. Son olarak, örneklenen Nijerya şirketlerinin müşteri ilişkilerini geliştirmelerine yardımcı olmak ve müşteri sadakati ve yüksek memnuniyet puanına sahip olmak için öneriler önerilmektedir. Tez, her şey dahil değildir, öğrenciler ve profesyoneller için sunulan konu hakkında daha fazla araştırma yapmaları için bir sıçrama tahtası görevi görür.
dc.description.abstractThe study intended to present a new perspective regarding mission statements of companies, how it should be written and what should be included in other to be considered as a customer perspective statement in the case study of the banking sector with total 27 banks, 18 banks were sampled to represent total population of banks from Nigeria in comparison with top 10 operating Turkish banks.Many companies failed to consider nine components of a customer perspective statement when writing their mission statement that is why the researcher intended to make this comparison.The research provides a general view of how sampled statements of Banks from two different countries (Turkey and Nigeria) are assessed and identify the components included in each banks mission of statement. The research aims to find out which among the banks mission statement is aiming at customer satisfaction as a priority. The topics consist of: Introduction, The criteria of an effective mission statement, and the role of mission statement in strategy, analysis of Nigerian banking sector and mission statements, Nigerian economic structure, companies in Turkey and their mission statements, Nigerian Banks and their mission statement in Banking sector, exemplified mission statement with high customer consideration.Upon the conclusion of data collection and analysis, the study shows that Turkish Banks stand more advantages of satisfying their customers and having high customer satisfaction score more than Nigerian counter parts due to the high consideration they give to their customers when writing their mission statement.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleComparison on mission statement of companies from two different countries (Turkey and Nigeria) with respect to customer perspective. A case study of Nigerian banks
dc.title.alternativeMüşteri perspektifi ile ilgili iki farklı ülkeden (Türkiye ve Nijerya) şirketlerin misyonumu karşılaştırması. Nijerya bankalarının bir örnek çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-28
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmMission
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmNigerya
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.identifier.yokid10193914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532010
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess