Show simple item record

dc.contributor.advisorSoygüt Pekak, Gonca
dc.contributor.authorBurak, Sevda
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:54Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631871
dc.description.abstractBu çalışmada, Diyalektik Davranış Terapisi Beceri Eğitim Grubunun stresle başaçıkma becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, faaliyetleriyle kadın sığınma evi işlevi gören bir merkezde çalışan yedi kadın personel oluşturmaktadır. Farkındalık, Kişilerarası Etkinlik, Duygu Düzenleme ve Distres Toleransı becerileri modüllerini içeren ve her biri 120 dakikadan oluşan toplam sekiz grup seansı haftada iki gün sıklıkla katılımcılara verilmiştir ve eğitim bir aylık bir süre içerisinde tamamlanmıştır. Çalışmada ön test, son test ve izleme testi uygulamalı kontrol grupsuz yarı deneysel bir model kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edilmesinde Türküm (1999) tarafından Lazarus ve Folkman' ın stres modeline dayalı olarak geliştirilen, problem odaklı, kaçınma-duygu odaklı ve sosyal destek odaklı başaçıkma alt ölçeklerinden oluşan Stresle Başaçıkma Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıların paylaştığı değişime yönelik öznel değerlendirmeler de araştırmada değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, DDT beceri eğitim grubu ile katılımcıların problem-odaklı başaçıkma ve sosyal destek-odaklı başaçıkma becerileri üzerinde anlamlı bir etki elde edilemezken, kaçınma-duygu odaklı başaçıkma becerileri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı derecede bir etki saptanmıştır. DDT beceri eğitimi sonrası katılımcılar duygu düzenleme, bakış açısı değişikliği, etkili iş performansı, kişilerarası etkinlik ve problem çözme kategorileri üzerinde memnuniyet ve olumlu geribildirim belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Diyalektik Davranış Terapisi Beceri Eğitim Grubu, Stres, Stresle Başaçıkma, Kadın Sığınma Evi Personeli
dc.description.abstractIn this study, the effect of Dialectical Behavior Therapy Skills Training Group on coping skills with stress was investigated. The participants of the study consisted of seven female staff working in a center that functions as a women's shelter. A total of eight group sessions, each consisting of 120 minutes, consisting of modules of Mindfulness, Interpersonal Effectiveness, Emotion Regulation and Distress Tolerance Skills, were given two days a week and training was completed within a month. In the study, a quasi-experimental model without control group with pre-test, post-test and follow-up test was used. Stress Coping Scale, which was developed by Türküm (1999) based on Lazarus and Folkman's stress model, consisted of problem focused, avoidance-emotion focused and social support focused coping subscales, was used to obtain quantitative data. Subjective evaluations of the changes shared by the participants were also evaluated in the study. According to the findings of the study, there was no significant effect on the problem focused and social support focused coping skills of the participants in the DDT skills training group, while a statistically significant effect was found on the avoidance-emotion focused coping skills. After DDT skills training, participants expressed satisfaction and positive feedback on the categories of emotion regulation, change of perspective, effective job performance, interpersonal effectiveness and problem solving.Key Words: Dialectical Behavior Therapy Skills Training Group, Stress, Coping with Stress, Women's Shelter Staff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleDiyalektik davranış terapisi beceri eğitim grubunun stresle başaçıkma becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of dialectical behavior therapy skills training group on coping skills with stress
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentKlinik Psikoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10290658
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599435
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess