Show simple item record

dc.contributor.advisorTilif, İmge
dc.contributor.authorDemir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:52Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631840
dc.description.abstractBu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı olan Bilim ve Sanat Merkezlerinde müzik eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri incelenmiştir. Bilim ve Sanat Merkezlerindeki müzik alanına ve müzik alanında özel yetenekli öğrencilerin eğitimlerine katkıda bulunmak tezin öncelikli amaçları arasındadır. Müzik alanında özel yetenekli öğrencilerle ilgili çalışmalar, ülkemizde çok fazla yapılmamıştır. Bu açıdan çalışmanın, ileride bu alanda yapılacak çalışmalara öncülük etmesi hedeflenmektedir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen `Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE)` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin örneklem grubunu; İstanbul, Aydın, Adana, Ordu, Ankara, Samsun, Gaziantep, Çanakkale, Erzurum, Konya, Isparta, Denizli, Mersin, Antalya illerindeki BİLSEM'lerde müzik eğitimi alan ortaokul 5. ,6. ,7. ve 8.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubu, 144'ü kız, 59'u erkek olmak üzere toplamda 203 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; aritmetik ortalama, frekans, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü Varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, kız öğrencilerin problem çözme becerileri ortalamaları, erkek öğrencilerin problem çözme becerileri ortalamalarından yüksek olsa da, BİLSEM'de müzik eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin cinsiyetinin, problem çözme becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmüştür. Ayrıca, BİLSEM'de müzik eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin, cinsiyet değişkeni açısından problem çözme, öz denetim ve kaçınma alt boyutlarına ilişkin bulgularında, en yüksek ortalamanın kaçınma boyutunda olduğu belirlenmiştir. Her boyut kendi içinde ayrı ayrı incelendiğinde, kız öğrencilerin ortalamalarının, erkek öğrencilerin ortalamalarından yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin problem çözme becerileri, devam ettikleri sınıf değişkenine göre incelendiğinde, 5.sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri istatistiklerinin, 6.sınıf öğrencilerinin, 7.sınıf öğrencilerinin ve 8.sınıf öğrencilerinin istatistiklerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğrencilerin sınıf düzeyleri arttıkça, problem çözme becerileri istatistiklerinin düşmesine karşın, sınıf düzeyi değişkeninin öğrencilerin problem çözme becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractWe have investigated the problem solving ability of secondary school music pupils in the science and art centers which are the dependent Directorate General for Special Education and Guidance Services of the Ministry of Education on this work. Supporting the music talented pupils education and music field in Science and Art Centers are among the priorities of the study. There are few investigations about talented pupils on music field in our country. So, it is aimed to lead the other studies might be done on this field in future by this study. On this research survey model has been used. The invontory is ` the problem solving inventory for children` (Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri (ÇPÇE) )by Serin, Bulut Serin and Saygılı (2010) as the data collection tool.The sample group is the pupils of secondary school music pupils 5th,6th,7th and 8th grades in the Science and Art Centers in İstanbul, Aydın, Adana, Ordu, Ankara, Samsun, Gaziantep, Çanakkale, Erzurum, Konya, Isparta, Denizli, Mersin, Antalya.The sample group contains 203 pupils,144 girls and 59 boys. Arithmetic mean, frequency, standard deviation, independent samples t-test,one-way analysis of variance are the main tests on data analysis that we have got on the search.According to the results, problem solving ability of the girls are higher than the boys but there is no meaningful difference on problem solving ability between the secondary school music pupils on genders (boy or girl) in the Science and Art Centers. Furthermore, the highest average is on the avoidances level, when the problem solving ability of secondary school music pupils, gender variable on problem solving , selfcontrol, and the low level avoidances are compared. The girls' grades are higher than the boys' when each dimesion is scanned one by one. The class level parameter is not so meaningful for problem solving ability when their classes they attented are researched. Also we have observed while the level of the classes are getting higher the level of the problem solving ability is getting lower.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleBilim ve sanat merkezinde müzik eğitimi alan ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearch on the problem solving ability of middle school students receiving music education in science and art center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentMüzik Ana Sanat Dalı
dc.identifier.yokid10228093
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577886
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineMüzik Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess