Özel eğitim kurumlarında yaşanan eğitsel-yönetsel yetersizlikler ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | İlgar, Mehmet Zeki | |
dc.contributor.author | Aydin, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631821 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı özel eğitim hizmeti veren Özel Eğitim Uygulama Okulu ve Rehabilitasyon Merkezlerinde yaşanan eğitsel-yönetsel yetersizlikleri ortaya koymak ve bu yetersizliklere çözüm önerileri getirmektir. Kısaca Özel Eğitim Uygulama Okullarında ve Rehabilitasyon Merkezlerinde çalışan öğretmen ve kurum yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda, özel eğitimde yaşanan sorunları tespit etmeyi ve bu sorunların giderilmesine dönük çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır.Çalışma kapsamında; özel eğitim kurumlarında çalışan on yönetici, yirmi öğretmen, toplamda otuz kişi bu araştırmanın örneklem grubunu oluşturulmuştur. Araştırmanın evreni demografik yapı açısından farklı yapı ve özellikte özel eğitim kurumlarında görev yapan, kurum yöneticileri ve özel eğitim alanı mezunu, okul öncesi öğretmenliği mezunu, sınıf öğretmenliği mezunu öğretmenler ile görüşme yapılarak evrenin en iyi şekilde temsil edilmesi hedeflenmiştir. Veriler nitel bir özellik gösteren yarı yapılandırılmış görüşme formu, araştırmacı günlükleri ve gözlemler ile elde edilmiştir. Çalışmaya katılan yönetici ve öğretmenlere sorulan sorularda; Eğitsel-Yönetsel yetersizlikleri belirlemeye dönük yedi ana başlık oluşturulmuş bu ana başlıklar altında yaşanan problemleri ortaya çıkaracak yirmi dört alt başlık oluşturulmuştur. Eğitsel-Yönetsel alanlarda başlıklar: yönetimin niteliği, öğretmenlerin mesleki bilgi ve donanımı, erken tanı ve yerleştirme, eğitim sürecinin niteliği, aile katılımı, kurum içi ve dışı iletişim, kurumun fiziksel durumu konularında yaşanan yetersizlikleri ortaya çıkaracak yedi alanda toplamda yirmi dört soru sorulmuştur. Katılımcılar birçok problem durumunun var olduğunu belirtmiş, problemlerin bir kısmına bireysel ve kurumsal çabalarla çözümler üretebildiklerini fakat bazı problemlerin ancak üst makamlarca çözülebileceğini ifade etmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi, Özel Eğitim Kurumu, özel eğitimde sorunlar ve çözüm önerileri. | |
dc.description.abstract | The basic aim of this survey is to elicit the inadeguacy that one lived ın Private Education İnstitutes rehabilitation canter and vocational schools and affer solutions.Breifly, accarding to the views of the teachers on canters; this survey aims to detarmine the inadeguacy and develob solutions to stop these problems.Within this study; This sorvey was dane amang ten administrators and twenty teacher who are working in such centers. The population survey was dane amang ten administrators and twenty teacher who are working in such centers.The population survey is formed with special education gratuateds, per-school teacher and primary school teacher.As a result ten administrators and tmenty teachers (totaly thirtiy people) are formed the samples of this survey.Datas were collected with diaries of researches semi-formed interview form which has gualitative speciality and observations. Qvestions that were asked to the teachers and principles were divided into two groups –administrative and Educational lackness.Each greups had seen heading and under these headline tmenty-five, sub-reading were formed. In both main headings (Administrative and Educational ) guality of administrations, stop of education, early diagnosis period of learning, family's support , communication ın-cut of the ınstitutian, physcally stuatren of schoarls and lackness of the instituten physically ın seven field –totaly twenty-five guestions vere asked.Participants sait that they can produce solutions for some of the problems personelly or.İnstitutionaly but that some problems can be solved by Government or other autorites. Key Words: Special Education and Rehabilitation Centre, Special Education Institution, at special Education problems and their solution proposals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel eğitim kurumlarında yaşanan eğitsel-yönetsel yetersizlikler ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Educational and administrative inadeguacy that are lived in special education institutes and their solution offers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management problems | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Special education institutions | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Managerial competence | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 10158700 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 461392 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |