Zeka ve akıl oyunları dersinin değerler eğitimindeki rolünün öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Doğan, Midrabi Cihangir | |
dc.contributor.author | Sadikoğlu, Asuman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:49Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631808 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğrenenlerin değerleri düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenmesürecine etkin katılım ile etkili öğrenmelerin gerçekleşebilmesi için bir potansiyelesahip olan zekâ oyunları, öğrenme süreçlerinde kullanılmıştır. Zekâ oyunlarınınöğrenme süreçlerinde kullanılmasının öğrencilerin değerler eğitimini kazanmasında netür etkilerinin olduğu öğretmen görüşlerine göre araştırılmıştır. Bu çalışma ile hemzekâ oyunlarının değerleri öğrenme ve öğretme süreçlerine etkileriyle ilgili alan yazınabir katkı sunulmuş hem de öğretmenler için zekâ oyunları aracılığı ile değerlereğitiminin nasıl sağlanacağı ve bunun süreçlerine nasıl entegre edilebileceği ile ilgiliörnekler ve öneriler getirilmiştir.Araştırma kapsamında 258 tane ilkokul ve ortaokulda görev yapan zeka ve akıloyunları öğretmenine Zeka ve Akıl Oyunları Ölçeği ve Değerler Eğitimi Ölçeğiuygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre zeka ve akıl oyunları bireylerarası ilişkileri olumlu yönde etkilemektedir. Zeka ve akıl oyunları eğitimi öğrencilerinmilli değerlerini, evrensel değerleri öğrencilerin özerkliğini artırmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this study, intelligence games, which have the potential to enable learners to developvalue thinking skills and effective participation in learning process and effectivelearning, have been used in the learning process. The effects of using intelligencegames in the learning process in the acquisition of values education of the studentswere researched according to the opinions of teachers. In this study, a contribution ismade to the field related to the effects of learning and teaching values of intelligencegames on the values of intelligence games, and examples and suggestions are givenabout how to teach values education through intelligence games and how to integratethem into their processes.Within the scope of the research, Intelligence and Intellect Games Scale and ValuesEducation Scale were applied to 258 elementary and secondary school intelligence andmind games teachers. According to findings from the research, intelligence and mindgames play a positive role in interpersonal relations. Intelligence and mind gamesincrease the national values of education students and universal values increase theautonomy of students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Zeka ve akıl oyunları dersinin değerler eğitimindeki rolünün öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the role of intelligence and mind games in value education according to teacher's opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Thinking | |
dc.subject.ytm | Thinking skills | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Puzzles and games course | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 10152138 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 461391 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |