Show simple item record

dc.contributor.advisorErden, Hümeyra Zeynep
dc.contributor.authorUslu, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:46Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:46Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631774
dc.description.abstractDijitalleşen ekonomik faaliyetler küresel refaha katkı sağlamakla birlikte vergilendirme alanında problemleri de beraberinde getirmektedir. Sanal ortamlarda sunulan hizmetlerin vergilendirilmesi, vergi politikası alanında tartışmalara yol açmaktadır. OECD ve diğer uluslararası kuruluşlar nezdinde dijital ekonomiden elde edilen kazançların vergilendirilmesi için uluslararası yeknesak uygulanacak kuralların oluşturulmasına çalışılmaktadır. Ancak, hükümetler vergi gelirlerini korumak için tek taraflı vergisel önlemler alma gayreti içerisindedir. Türkiye Cumhuriyeti de dünyadaki benzer uygulamaları takip ederek dijital ekonominin vergilendirilmesi amacıyla tek taraflı vergisel önlemler almaktadır. Fakat, bu vergisel önlemlerin uluslararası vergi hukukundan doğan yükümlülükler ile uyumluluğu noktasında sorunlar bulunmaktadır. Türkiye'nin dar mükelleflerin sanal reklam gelirlerinin vergilendirilmesine yönelik aldığı önlemlerin, Türkiye'nin akdetmiş olduğu çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmalarından doğan yükümlülükleriyle uyumluluğunun incelenmesi gerekmektedir.
dc.description.abstractAlthough the digitalization of the economic activities contributes to the global welfare, it brings the taxation problems with it. Taxation of the digital services creates complex tax policy problems. The OECD and other international organizations endeavour to develop coherently applicable international approaches for taxation of the digital economy. However, governments are enacting unilateral taxation measures which aim to ensure domestic tax revenue simultaneously. Republic of Turkey is following the international trends and taking unilateral taxation measures for taxing the digital economy. These unilateral measures constitute conflicts with obligations arising from international tax law. The compatibility of the unilateral measures enacted by Turkey for taxation of the non-resident taxpayers' income from digital advertisements services with the obligations arising from double tax treaties concluded by Turkey must be scrutinized.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleDar mükelleflerin sanal reklam faaliyetlerinin vergilendirilmesinin uluslararası vergi hukukundan doğan yükümlülükler ile uyumluluğu
dc.title.alternativeTaxation of the non-resident taxpayers' digital advertisement income and its compatibility with obligations under international tax law
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-17
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDigital advertising
dc.subject.ytmInternet advertisings
dc.subject.ytmOnline advertising
dc.subject.ytmTaxes
dc.subject.ytmTaxation
dc.subject.ytmTax Law
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmLimited taxpayer
dc.subject.ytmObligation
dc.identifier.yokid10319328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615717
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess