Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Yusuf
dc.contributor.authorTaş, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:45Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631757
dc.description.abstract60 aylık çocukların sosyal problem çözme becerilerini geliştirmede yaratıcı drama yönteminin etkisinin olup olmadığını saptayabilmek bu araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Alt amaçlar ise, sosyal problemlerin ( arkadaş kabulü, kişisel eşyalarını paylaşabilme, başarısızlık durumu ile baş edebilme, sorumluluk alabilme, karar verme, farklı ortamlara uyum sağlama) farkına varabilme, sosyal problemlere çeşitli çözüm yolları önerebilme, kendini yaratıcı yollarla ifade edebilme, başkalarının sorunlarına karşı duyarlı olabilme, işbirliği yapabilme düzeylerini değerlendirmektir. Bu araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden deneme öncesi modellerden `Tek grup öntest- sontest modeli` kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır'ın Silvan ilçesinde bulunan Hasuni Anaokulu'na giden 60 aylık 60 çocuk çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubuna 10 hafta boyunca 40' ar dakikalık araştırmacının geliştirmiş olduğu yaratıcı drama paket programı araştırmacı tarafından uygulatılmıştır. Yapılan ön-test ve son test sonuçlarına göre anlamlı bir farklılık görülmüştür (p= 0,00< 0.05). Buna göre, çalışma grubuna uygulanan yaratıcı drama etkinliklerinin sosyal problem çözme becerileri üzerinde olumlu etki yaptığı söylenebilir.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine whether the Creative Drama method is effective in developing social problem-solving skills of 60-month-old children or not. Sub-objectives, ability tobecome aware of social problems (Friend acceptance, ability of sharing personal belongings, coping with failure, taking responsibility, ability of adapting to different environments), ability to propose various solutions to social problems, to express himself / herself in creative ways,ability to be sensitive to other's problems and to evaluate the levels of cooperation. This study was carried out by using 'one group pre-test post-test model' pre-trial models from quantitative research methods. This study analyses 60 children aged 60 months who went to the Hasuni Kindergarten in the district of Silvan, Diyarbakır the 2017-2018 academic year. 40 minutes of creative drama activities were applied to the participants for 10 weeks by the researcher. There was a significant difference according to pre-test and post-test results (p= 0,00<0.05). according to these results, we can say that the applied creative drama activities have positive effects to over ability to resolve social problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title60 aylık çocukların sosyal problem çözme beceri üzerinde yaratıcı dramanın etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10228287
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid577888
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess