Use of mindfulness in social work practice: A study of mindfulness among university students
dc.contributor.advisor | Canatan, Kadir | |
dc.contributor.author | Öksüz, Sena | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631734 | |
dc.description.abstract | Bilerek, şimdiki ana, özenle ve önyargısız bir şekilde farkındalık geliştirmek amacıyla dikkat kesilmek olarak tanımlanan bilinçli farkındalık, stres ve endişeyi azaltarak, huzur ve iyi oluş halini arttırması sebebiyle son yıllarda literatürde adından sıkça söz ettirmektedir. Bilinçli farkındalık, giderek artan bir ilgi ile özellikle Batıda, insanlar arasında ırk, yaş, cinsiyet, milliyet, din veya siyasi görüş ayırt etmeksizin kişilerin zorlu yaşantılarının üstesinden gelmeleri, insan onuruna yaraşır bir yaşam sürmeleri ve güçlendirilmelerini ilke edinen sosyal çalışma disiplininin önemli bir aracı haline gelmiştir. Bu çalışma, bilinçli farkındalık, affedicilik ve iyi oluş halleri arasındaki ilişkiyi inceleyen öncü bir çalışma olup 8 haftalık Bilinçli Farkındalık Temelli Stres Azaltma Programının kişilerin affedicilik becerileri ve psikolojik iyi oluş hallerini artırmada yardımcı olup olmadığını bulmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olup çalışmaya gönüllü katılan yaşları 19-24 yaşları arasında değişen 40 üniversite öğrencisi (20 kadın, 20 erkek) oluşturmaktadır. Katılımcılar cinsiyetlerine göre 2 gruba ayrılmış ve her iki grup da 8 haftalık MBSR programına devam etmiştir. Araştırmada katılımcılardan kişisel bilgi almak amaçlı demografik bilgi formu kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; katılımcıların bilinçli farkındalık puanlarını belirlemek için Bilinçli-Farkındalık Ölçeği (BİFÖ), psikolojik iyi oluş puanlarını belirlemek için Psikolojik İyi Oluş Ölçekleri (PİOÖ) ve affedicilik puanlarını belirlemek için Heartland Affedicilik Ölçeği (HAÖ) uygulanmıştır. Ölçme araçları deney grubuna uygulama öncesinde ön test, uygulamanın bitiminde ise son test olarak uygulanmıştır. Sonuç olarak yapılan veri analizi 8 haftalık bilinçli farkındalık stres azaltma programı sonrası katılımcıların bilinçli farkındalık, affedicilik ve psikolojik iyi oluş puanlarının anlamlı düzeyde yükseldiğini göstermiştir. Mevcut çalışma, programın kadın katılımcılarda daha etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır. | |
dc.description.abstract | Mindfulness which is defined as paying attention to present moment experiences nonjudgmentally and on purpose to create stability and nonreactive awareness, has been gaining a considerable amount of recognition for its usefulness in clinical settings for reducing stress and anxiety; and increasing peace and well-being. Social work profession should contribute to the protection of psychological problems experienced by people as well as the protection and development of human dignity that all people possess regardless of their race, age, gender, nationality, religion or political view etc. Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) program is known to be used widely in west in social work practices and the growing literature on the topic demonstrates its usefulness. This study is the initial applied research on the relation of mindfulness, forgiveness and wellbeing in Turkey. The aim of the study is to find out whether Eight Week Mindfulness Based Stress Reduction Program helps individuals in increasing forgiveness skills and psychological wellbeing. In the present study, one-group pretest-posttest design was used to measure the magnitude of the change resulting from the intervention, which in this case was the mindfulness-based stress reduction intervention, by comparing the pre-intervention data to post-test intervention data. In the current study, `The Heartland Forgiveness Scale` was used to determine the forgiveness levels of participants, `Mindful Attention Awareness Scale` was used to determine the awareness levels of participants and `The Ryff Scales of Psychological Well-Being` was used to determine well-being levels of participants. The participants of this study consisted of 40 voluntary (20 females and 20 males aged from 19 to 24) university students. Participants were divided into two groups according to their gender and an eight session online MBSR Program was applied to the both groups. Results showed that MBSR program was effective in increasing mindfulness, forgiveness and wellbeing among university students. The current study revealed a gender difference in the effect of the MBSR intervention in favor of female participants as results show that there is a significant difference between pretest and posttest mean scores of the awareness, subscales of forgiveness and psychological well-being for the female participants. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Sosyal Hizmetler | tr_TR |
dc.subject | Social Services | en_US |
dc.title | Use of mindfulness in social work practice: A study of mindfulness among university students | |
dc.title.alternative | Bilinçli farkındalığın sosyal hizmet uygulamasında kullanımı: Üniversite öğrencileri arasında bilinçli farkındalık çalışması | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-23 | |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mindfulness | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social services | |
dc.subject.ytm | Forgiveness | |
dc.subject.ytm | Psychological well being | |
dc.identifier.yokid | 10218717 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533607 | |
dc.description.pages | 155 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Hizmet Bilim Dalı |