Elifbâ (Kur`an) öğretim tekniklerinin standardizasyonu ve yeni bir Elifbâ önerisi
dc.contributor.advisor | Arpa, Abdulmutalip | |
dc.contributor.author | Tunç, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:42Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631725 | |
dc.description.abstract | Kur'an öğretimi, geçmişten günümüze bütün Müslüman toplumlar için din öğretiminin en önemli konusudur. Ülkemizde de örgün ve yaygın din eğitimi içerisinde Kur'an öğretimi önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada, Kur'an öğretimi konusu üç bölümde ele alınacaktır. Öncelikle, Kur'an öğretiminin tarihi süreçte Müslümanlar için önemine kısaca temas edilecektir. İkinci olarak, günümüzde örgün ve yaygın din eğitimi alanlarındaki Kur'an öğretimi, Kur'an öğretim teknikleri ve öğretim programları esas alınarak değerlendirilecektir. Üçüncü olarak ise Kur'an öğretimi için hazırlanan elifbâlar ve ders içerikleri analiz edilerek yeni bir elifbâ ve metod için öneriler sunulacaktır. Böylece elifbâ öğretiminde uygulanan yöntem ve tekniklerin kayda geçilmesi, sonraki nesillere aktarılması ve Kur'an eğitimi verilirken uygulanan yöntemlerin bir mukayesesini hedeflemektedir. | |
dc.description.abstract | Quran Education has been the most crucial element of religious education for all Muslim societies. Likewise, Quran education has a central place in both formal and informal education in Turkey. In this study, Quran education is discussed within three sections. Firstly, the importance of Quran education throughout Islamic history will be assessed. Secondly, the contemporary Quran education will be reviewed, based on educational programs and techniques, in formal and informal religious education. Thirdly and lastly, contents of Alifbas and course materials will be analyzed moreover suggestions for a new Aliba and methodology will be articulated. It is thus planned to contribute to program development and its application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Elifbâ (Kur`an) öğretim tekniklerinin standardizasyonu ve yeni bir Elifbâ önerisi | |
dc.title.alternative | The standardisation of techniques of teaching alifba (Quran) and a new Alifba suggestion | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-05 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Koran schools | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.identifier.yokid | 10177506 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494177 | |
dc.description.pages | 267 | |
dc.publisher.discipline | Temel İslam Bilimleri Bilim Dalı |