Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Taş, Besra | |
dc.contributor.author | İme, Yakup | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:39Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631698 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ergenlerde çocukluk örselenme yaşantıları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma lise son sınıfa devam eden 313 erkek ve 144 kız olmak üzere toplam 457 ergen ile gerçekleştirilmiştir. Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantılarına ilişkin veriler Çocukluk Örselenme Yaşantıları Ölçeğiöz- anlayış düzeylerinin belirlenmesinde Öz-Anlayış Ölçeğive kişisel özelliklerine ilişkin veriler araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin analizinde Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı Tekniğinden yararlanılmıştır. Ergenlerin Çocukluk örselenme yaşantıları ve Öz-anlayış puan ortalamalarının cinsiyet, not ortalaması, bölüm, okul türü, algılanan ekonomik durum, kardeş sayısı, anne - baba eğitim durumu ve yetiştiği aile tutum değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı tek yönlü varyans analizi ile test edilmiş, farklılaşma gözlenendurumlarda farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi için Tukey testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ergenlerin çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ile öz-anlayış düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı ilişkinin var olduğu bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the study was to investigate the relatinship between childhood traumatic experiences and self-compassion among adolescents. Participants of the research were 12th grade high school students .Participants were made up of totally 457 adolescents of which 144 were girls and 313 boys.In order to determine childhood traumatic experience of the adolescents Childhood Traumatic Experince Scale, for the self compassion Self-compassion Scale for personal characteristics `Personal Information Form` prepared by researcher were used.Pearson Moments Multiplier Correlation Coefficient was used for the relationship the relatinship between childhood traumatic experiences and self-compassion among adolescents. One way Anova was employed in order to determine if childhood traumatic experiences and self-compassion mean scores differentiate with respect to gender, general point average, program type, types of high school, perceived economic income, siblings number, parental education level, and perceived parental attitude variables. Tukey test was used as a further analysis to determine the source of differentiation.According to the study, there was statistically significant negative relationships between childhood traumatic experiences and self-compassion among adolescents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerin çocukluk örselenme yaşantıları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of relationship between childhood traumatic experiences and self-compassion among adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Childhood traumas | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Self compassion | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10183654 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502567 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |