Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorOluk, Fahri
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:38Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631694
dc.description.abstractBu araştırmada eğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algıları ve bu algıların bazı değişkenlere göre (yaş, cinsiyet, meslekteki hizmet süresi, eğitim düzeyi gibi) farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılında Çankırı'daki MEB'e bağlı okul öncesi, ilköğretim ve lise düzeyinde görev yapan tüm yöneticiler oluşturmaktadır. Basit örnekleme yöntemi ile 82 yöneticiden örneklem alınmıştır. Eksiksiz olarak doldurulduğu görülen 82 tane ölçek SSPS 22.00 paket programına girilerek analizler yapılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekten yararlanılmış ve anketten elde edilen verilerin güvenirliği için yapılan istatistiksel incelemede SPSS programında iç tutarlıkları (Cronbach Alpha katsayıları) hesaplanmıştır.Araştırmaya katılan grupların kişisel özellikleri ile ilgili verilerin çözümlenmesinde frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Eğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algılarının belirlenmesi amacıyla deneklere yöneltilen 37 adet ifadede araştırmaya dâhil edilen grubun görüş farklılıklarının test edilmesi için bağımsız grup T Testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Testi uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.Araştırma sonunda; eğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algılarının yaş, cinsiyet, bulunduğu okuldaki çalışma süresi, bulunduğu okuldaki pozisyonu, meslekteki kıdemi ve yöneticilik yaptığı eğitim düzeyi gibi değişkenlere göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Okul Güvenliği, Okul Sağlığı, Güvenlik ve Sağlık Kültürü
dc.description.abstractIn this research, the perceptions of school administrators about health and safety risks at schools were investigated, and it was also examined whether these perceptions differed in relation to such variables as age, gender, education level and work experience or not. In the research, general survey model was used. The universe of the research consists of all the school administrators employed at pre-schools, primary, middle and high schools that are affiliated to Ministry of Education in Çankırı. In total 82 administrators took part in the study through simple sampling. The obtained data were processed and analyzed using SPSS 22.00 program.A scale developed by the researcher was used to collect data, and the internal consistency (Cronbach Alpha coefficients) of the scale was measured to ensure reliability of the data.Frequency counting and percentage calculations were made to analyze personal information of the sample. The 37 questions were asked to determine the perceptions of school administrators about health and safety risks at schools. For the purpose of exploring the different ideas among the group, independent group t-test and Analysis of Variance (ANOVA) test were used and the results were evaluated. At the end of the research, it was found that the perceptions of school administrators about health and safety risks at schools did not differ in relation to variables such as age, gender, working experience, status in the school, overall working experience or educational level. Key words: School Safety, School Health, Safety and Health Cultureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin okullarda bulunan sağlık ve güvenlik risklerine ilişkin algıları: Çankırı ili örneği
dc.title.alternativeThe perceptions of school administrators about health and safety risks at schools: Çankırı sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmSchool safety
dc.subject.ytmSchools-public health
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmSafety culture
dc.subject.ytmHealth
dc.identifier.yokid10185845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519894
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess