Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorGelmez, Sultan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:37Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631685
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma, tarama modeli bir araştırmadır. Araştırma evreni İstanbul İli, Beyoğlu ilçesinde görev yapan öğretmen ve yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem bu evrenden rastgele seçilen 323 kişiden oluşmaktadır.Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri yüksek düzeyde puan almıştır. Araştırmada ayrıca, cinsiyet, yaş, okuldaki kıdem, mesleki kıdem ve görev unvanını değişkenlerinin, okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri puanlarında farklılık oluşturan birer unsur olduğu tespit edilmiştir. Okul türü ve öğrenim durumu değişkenlerinin ise dönüşümcü liderlik özellikleri algılarında farklılık oluşturan birer etmen olmadıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the level of transformational leadership qualities of primary and secondary school principals.This study is a descriptive survey model. The research universe is composed of teachers and principals working in the province of Istanbul, Beyoğlu district. The thesis sample consists of 323 individuals who have been chosen randomly from this universe.As a result of the research, the qualities of perceived transformational leadership of the school principals were highly rated. In the research it was also found that variables of gender, age, school seniority, vocational seniority and job title are the discriminating elements in perceived transformational leadership scores of school principals. However, school type and learning status variables were determined as not discriminating factors in the perception of the transformational leadership.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri (İstanbul ili Beyoğlu ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe qualities of transformational leadership of primary and secondary school principals (Sample of Itanbul province, Beyoğlu district)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.identifier.yokid10197805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520059
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess