Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Turgay
dc.contributor.authorKütük, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:36Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:36Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631677
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin presenteeism davranışları ile Beş Faktör Kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştıramanın örneklemini 2017-2018 yıllarında İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Medipol Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Kültür Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitelerinde çeşitli fakültelerde okumakta olan toplam 453 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak Sümer ve Sümer (2005) tarafından Türk toplumuna uyarlanan Beş Faktör Kişilik Özellikleri Ölçeği ve Sarıçam vd (2013) tarafından çevrilip güvenirlik geçerlilik çalışması yapılan Öğrenciler İçin Presenteeism Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar kişilik tiplerinden nevrotikliğin %3 oranında, gelişime açıklığın %4 oranında, uyumluluğun %1 oranında ve sorumluluğun %2 oranında presenteeism davranışını yordadığını göstermektedir. Yine nevrotiklik; presenteeism ölçeğinin alt boyutlarında iş tamamlama ile negatif, eğlenceden kaçma ve toplam presenteeism ile pozitif korelasyon göstermektedir. Dışadönüklük; presenteeism ölçeğinin alt boyutlarında eğlenceden kaçma ile negatif, iş tamamlama ve toplam preseteeism ile pozitif korelasyon göstermektedir. Gelişime Açıklık; presenteeism ölçeğinin alt boyutlarında eğlenceden kaçma ile negatif, iş tamamlama ve toplam preseteeism ile pozitif korelasyon göstermektedir. Uyumluluk; presenteeism ölçeğinin alt boyutlarında eğlenceden kaçma ile negatif, iş tamamlama ve toplam preseteeism ile pozitif korelasyon göstermektedir. Sorumluluk; presenteeism ölçeğinin alt boyutlarında eğlenceden kaçma ile negatif, iş tamamlama ve toplam preseteeism ile pozitif korelasyon göstermektedir. Demografik değişkenlere göre de kişilik tiplerinde ve presenteeism davranışında farklılaşmalar ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship between the presenteeism behaviors of the university students and the five factor personality characteristics in terms of various variables. The sample of the research consists of a total of 453 students studying at different faculties in Istanbul Sabahattin Zaim University, Medipol University, Istanbul University, Kültür University and Yıldız Technical University in 2017-2018. The research was designed in a relational screening model from quantitative research designs. Five Factor Personality Characteristics Scale adapted to Turkish society by Sümer and Sümer (2005) and Presenteeism Scale for students whose reliability validity study was conducted by Sarıçam et al. (2013) were used as data collection tools. The results show that 3% of the personality types neuroticism, 4% of the developmental deficits, 1% of the adaptability and 2% of the responsivities outperform the presenteeism behaviors. Neuroticism again; In the sub-dimensions of the presenteeism scale, there is a positive correlation with job completion, negative, fun escape and total presenteeism. Extraversion; In the sub-dimensions of the presenteeism scale, there is a negative correlation with escape from play, positive correlation with job completion and total preseteeism. Developing Openness; In the sub-dimensions of the presenteeism scale, there is a negative correlation with escape from play, positive correlation with job completion and total preseteeism. Compatibility; In the sub-dimensions of the presenteeism scale, there is a negative correlation with escape from play, positive correlation with job completion and total preseteeism. Responsibility; In the sub-dimensions of the presenteeism scale, there is a negative correlation with escape from play, positive correlation with job completion and total preseteeism. Differences and significant relationships were found in personality types and presenteeism behavior according to demographic variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kişilik özellikleri ile presenteeism davranışları arasındaki ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between personality of university students and presenteeism behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmPresenteeism
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmPersonality types
dc.identifier.yokid10196830
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520043
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess