Öğretmen adaylarının mizah, iletişim becerileri ve kişilik özellikleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Yilmaz Karagülle, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:35Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631666 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarında mizah, kişilik özellikleri ve iletişim becerileri değişkenleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında İstanbul il merkezinde 201 kız 318 erkek olmak üzere toplam 519 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmada, yapılan analizler için SPSS 20.0 programı kullanılmış; gruplar arası farklılıkların tespitinde ikili gruplar için t-testine başvurulurken ikiden fazla gruplar için ANOVA kullanılmıştır. Öte yandan değişkenler arasındaki korelasyon ilişkisine yönelik analizler sonrasında bu ilişkilerin irdelenmesi için regresyon analizine başvurulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, olumlu kişilik özelliklerinin olumlu mizah biçimlerinin benimsenmesinde etkili olduğu ve yine olumlu kişilik özelliklerinin iletişim biçimlerinin oluşmasında da olumlu yöntemlerin tercih edilmesinde etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte olumlu iletişim biçimlerinin yapıcı mizah tarzlarını ön plana çıkarmakta ve bu tür bireylerde iletişim biçimlerinin de dışadönük ve gelişimci yapıda olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to investigate the relation between humor, personality traits and communication skills variables in teacher candidates. The study group of the researchers produced a total of 519 students, 201 girls and 318 boys, who are studying in various high schools in the city of Istanbul in 2016-2017 academic year. The study group of the study was selected by random sampling method.In the study, SPSS 20.0 was used for the analyzes; ANOVA was used for more than one group while t-test was applied for two groups in determining differences between groups. On the other hand, regression analysis was used to examine these correlations after analyzing correlations between variables.In the findings obtained in the research, positive personality traits were found to be effective in adopting positive humor traits and positive personality traits were preferred in favor of positive traits in the formation of communication forms. Nevertheless, the constructive humor styles of positive forms of communication prevail, and the forms of communication in such individuals are seen as extrovert and developmental. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının mizah, iletişim becerileri ve kişilik özellikleri arasındaki yordayıcı ilişkiler | |
dc.title.alternative | Predictive between humour, communication skills and personal traits in candidate teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Communication skill | |
dc.subject.ytm | Personality | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Five factor personality model | |
dc.subject.ytm | Humor styles | |
dc.identifier.yokid | 10187620 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519917 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |