Show simple item record

dc.contributor.advisorCerit, Yusuf
dc.contributor.authorÖzkadam, Zeki
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631654
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul müdürlerinin iletişim becerilerine sahip olma düzeyleri ile sınıf öğretmenlerinin örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır.Araştırmanın evrenini; 2016–2017 eğitim öğretim yılı, İstanbul ili Bahçelievler ilçesindeki MEB'e bağlı (devlet) 21 ilkokulda görevli 970 sınıf öğretmeni, örneklemini ise 348 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin iletişim yeterlilikleri algılarını ölçmeye yönelik Wiemann (1977) tarafından geliştirilen, Topluer (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan İletişim Yeterlikleri Ölçeği (Communicative Competence Scale), sınıf öğretmenlerinin örgütsel sinizm algılarını ölçmek için ise Brandes v.d., (1999) tarafından geliştirilen, Türkçeye Kalağan (2009) tarafından uyarlanan 13 maddelik `Örgütsel Sinizm Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde, İlkokul müdürlerinin iletişim becerilerine sahip olma düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumlarına sahip olma düzeylerini belir¬lemek için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. İlkokul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemek için spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. İlkokul müdürlerinin iletişim becerilerinin, öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları üzerinde ne düzeyde etkili olduğuna yönelik ise Çoklu Regresyon analizi yapılmıştır.Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin, ilkokul müdürlerinin anlama empati, sosyal rahatlık ve destekleme becerilerine çok düzeyinde sahip olduklarını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Aritmetik ortalama değerlerine göre sınıf öğretmenlerinin bilişsel, davranışsal ve duyuşsal sinizm tutumlarının az düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. İlkokul müdürlerinin iletişim becerileri ile örgütsel sinizm tutumları arasında anlamlı, olumsuz ve orta düzeyde ilişki olduğu bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçları anlama-empati, sosyal rahatlık, destekleme boyutlarının birlikte öğretmenlerin örgütsel sinizm algılarının anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. İlkokul müdürlerinin iletişim becerilerine sahip olma düzeylerinin öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumlarının anlamlı bir yordayıcı olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: İletişim, örgütsel iletişim, sinizm, örgütsel sinizm
dc.description.abstractThe aim of this research to reveal the relationship between the level of primary school principals' having communication skills and at titues of classroom teachers of organizational cyrics.This research is constitud by 970 classroom teachers in 21 primary schools of filiated to the ministry of education in Bahçelievler country and 348 clasroom teachers form sample of this research. In this research communicative competerce scale developed by Wieman (1977) and adapted to Turkish by Topluer (2008) is used to measure the perception of communication competences of class teachers. Also, `Organizational Cynicism Scole` developed by Brandes vd. (1999) and adapted to Turkish by Kalağan (2009) is 13 item, is used to measure competences of organizational cynism. In the analysis of data arithmetic mean and standard deviotion valves are used to determine the level of having communication skills of primary school principals' and attitudes of teachers of organizational cynism. Spearman correlation analysis is used to determine relationship between communication skills of primary school principals' and organizational cynism of teachers. Analysis of multiple regression is done to learn how effective of communication skills of primary school principals' on the attitudes of teachers of organizational cynism.This study shows that classroom primary school principals' have understanding, emphaty, social comfort and support skills are thought by classroom teachers. According to arithmetic average values classroom teachers have little the attitudes of cognitive, behavioral and affective cynics. It is found that there is a meaningful negative and medium level relationship between communication skills of primary school principals' and the attitudes of organizational cynism.Results of regression analysis shows that if there are understanding-emphaty, social wellbeing and support, it helps to comment on competence of organizational cynism of teachers. If primary school principals have enough level of communication skills it easily helps to comment on attitudes of organizational cynism of teachers.Key words: Communication, organizational communication, cynicism, organizational cynicismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin iletişim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between communication skills of primary school principals and organizational ciynism of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmCynicism
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10188686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519925
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess