Enderun eğitim sisteminin Türk eğitim sisteminde uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Serbest, Fatih | |
dc.contributor.author | Turan, Şehmuz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631651 | |
dc.description.abstract | Türk devlet geleneğinin en önemli kurumlarından biri olarak Enderun Mektebi idari ve askeri kademelerde görevlendirilmek üzere yetenekli bireylerin seçimi, eğitimi ve yönlendirilmesinin yapıldığı eğitim kurumudur. Özel yetenekli bireylere yönelik olarak verilen eğitimde bugünkü anlamda çağdaş bir yaklaşımın benimsendiği Enderun Mektebi,beş yüz yıl boyunca önemli görevler üstlenmiştir. Bu araştırmanın amacı Osmanlı eğitim sisteminin bir parçası olan Enderun Mektebi'nin çağdaş eğitim yaklaşımı olarak nasıl uygulanabileceğinin ortaya konmasıdır. Araştırma, bilimsel çalışmalarda tarihsel yöntem olarak kullanılan literatür taraması yöntemi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sistematik olarak sınıflandırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada özel ve üstün yetenekli bireylere uygulanan eğitim modelleri ve Enderun Mektebi'nin incelenmesi yapılmış ve karşılaştırma ile bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda Enderun Mektebi eğitim sisteminin çağının ötesinde bir eğitim kurumu olduğu ve uygulamalar ile Osmanlı devlet teşkilatında önemli devlet adamlarının yetiştirdiği tespit edilmiştir. Enderun Mektebi'nde uygulanan bütünsel yaklaşımın çağdaş bir eğitim yaklaşımı olarak kullanılabileceği Türk eğitim sisteminin ihtiyaçlarına uygun olarak geliştirilebilecek üstün yetenekli bireyler strateji ve uygulama planlarına kaynaklık edebileceği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Enderun, Enderun Mektebi, Devşirme, Yönetici, Osmanlı Eğitim Sistemi, Üstün Yetenek, Üstün Zekâ, Üstün Yetenekli Öğrenciler | |
dc.description.abstract | Enderun School, one of the most important institutions of Ottoman State Tradition, is the educational institution where the selection, training and orientation of talented individuals to be employed in administrative and militarylevels.Enderun School, which has adopted a contemporary approach in the current sense of Education given to specialgifted individuals, has undertaken important tasks for fivehundred years. The aim of this study is to show how Enderun School, which is a part of Ottoman Education System, can be applied as a contemporary approach to education. Research, scientific studies as a historical method used in the literature survey method was made. The data obtained from the study were systematicallyclassified and interpreted. In this study, education models applied to talented and gifted individuals and Enderun Schools were examined and findings were obtained by comparison. As a result of the research, it was determined that EnderunSchool Education model was an institution of Education beyond its age and it was cultivated by important state officials in the Ottoman state organization. It has been determined that the holistic approach applied at Enderun Schoolcan be used as a contemporary educational approach and can be used as a source for the gifted individuals' strategy and implementation plans which can be developed in accordance with the needs of the Turkish education system.Keywords: Enderun, Enderun School, the Devsirme Act, the Devsirme Tributes,Administration, Ottoman Education System, Gifted, Talented, Gifted Students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Enderun eğitim sisteminin Türk eğitim sisteminde uygulanabilirliği üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A research on the applicability of enderun education system in Turkish education system master's thesis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Ottoman scholl | |
dc.subject.ytm | Ottoman State | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Modern education | |
dc.identifier.yokid | 10193556 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519991 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |