Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorBulut, Semra
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631644
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları değerler, psikolojik iyi oluş ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesidir.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'da 2016-2017 yılı içerisinde İstanbul ilinin çeşitli üniversitelerinde, öğrenim gören 747 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada değerler, psikolojik iyi oluş ve mutluluk değişkenleri arasındaki ilişkinin sınanması amacıyla yapısal eşitlik modellemesi analizi yapılmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi analizi AMOS 19 Programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada gerekli verilerin toplanması için, Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin sahip oldukları değerleri belirlemek için 'Değerler Ölçeği', mutluluk düzeylerini ölçmek için 'Oxsford Mutluluk Ölçeği' ve psikolojik iyi oluş düzeylerini ölçmek için de 'Psikolojik İyi Oluş Ölçeği' kullanılmıştır. Toplanan verilerin yüzde ve frekans hesapları SPSS 18 paket programı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, değerler ölçeğinin alt boyutları ile psikolojik iyi oluş ölçeği arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Yani üniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler arttıkça psikolojik iyi oluş düzeylerinin de arttığı görülmektedir. Ayrıca test edilen modelde, üniversite öğrencilerinin mutluluk düzeylerini etkileyen ikinci önemli bağımsız değişkenin değerler olduğu bilgisine ulaşılmıştır.Ulaşılan bulgular ışığında çalışmanın öneriler kısmı geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to survey the relationships among psychological well-being, happiness grades, and the values which university students have. The study group of the research is made up of 747 students from various universities in Istanbul in the years 2016 and 2017.Structural equation modeling analysis has been applied to test the relationships among values, psychological well-being, and happiness variables in this research. Structural equation modeling analysis has been carried out using AMOS 19 software. Personal Information Form has been used in order to gather the necessary data; Values Scale to determine the students' values, Oxford Happiness Scale to measure the grades of happiness, and Psychological Well-Being Scale to quantify their psychological well-being. Percentage and frequency calculations of the collected data have been also performed with the SPSS 18 packet program. According to the findings obtained from the research, there is an affirmative and meaningful correlation between the subscales of Values Scale and Psychological Well-Being Scale. In addition to this, it has been discovered that the second major independent variable which influences the happiness grade of university students is the `value` term in the tested model.In the light of obtained findings, suggestions part has been developed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler psikolojik iyi oluş ve mutluluk düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.title.alternativeThe predictor relationships among psychological well-being the grades of happines and values university students have
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmHappiness
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10193667
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519994
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess