Okul yöneticilerinin insan kaynağını geliştirme rolleri (İstanbul ili Kağıthane ilçesi örneği)
dc.contributor.advisor | Açıkalın, Aytaç | |
dc.contributor.author | Kara, Mecit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631625 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma okul yöneticilerinin insan kaynağı geliştirmelerine ilişkin rollerini gerçekleştirmelerine yönelik algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modeline göre sürdürülmüştür. Bu araştırmanın ölçek geliştirme aşamasındaki evreni 2017–2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepe, Pendik ve Tuzla İlçelerinde bulunan okullarda çalışan yöneticilerdir. Bu genel evren içinden belirlenen okullarda çalışan 256 yönetici çalışma evrenini oluşturmuştur. Ölçeğin son uygulama aşamasında ise İstanbul ili Kağıthane ilçesindeki resmi okullarda görev yapan okul yöneticilerinin tümü evren olarak belirlenmiştir. Evrenin tamamına ulaşıldığından örneklem alma yoluna gidilmemiş 276 yöneticinin tamamına ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla `Kişisel Bilgi Formu`, ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Yöneticilerinin İnsan Kaynağını Geliştirme Rollerini Gerçekleştirme Düzeyini Belirleme Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen bulgular şunlardır: Örneklem grubunu oluşturan yöneticilerin, insan kaynağı geliştirme rolleri ölçeği puanlarının, cinsiyet, kıdem, çalışılan okul türüne göre anlamlı farklılaştıkları, öğrenim durumu değişkenine göre ise anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the perception of school administrators regarding performing their roles in order to develop employees in schools as human resource. Research was carried out according to the scan model. The universe of this research at the stage of scale development are the administrators working in the schools of Maltepe, Pendik and Tuzla Districts in İstanbul throughout the 2017 – 2018 academic year. The 256 administrators in the schools which are determined within the general universe have created working universe. At the application stage of the scale, all school administrators, who served in schools in Istanbul Province, Kağıthane District, have been determined as the universe. As the complete set of the universe has been reached, sample determination has not been used, all of the 276 administrators have been accessed. In order to collect data in the research, `Personal Information Form` and `The Determination Scale of the Realizing Level of School Administrators' Human Resources Development Roles` developed by yhe researcher were used. Findings include the following: The scale scores of administrators` human resources development roles who create the sample group are of differs meaningfully in terms of gender, seniority and the type of the school worked in, however, according to the variable of the education status, it was found that there is no meaningful difference. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin insan kaynağını geliştirme rolleri (İstanbul ili Kağıthane ilçesi örneği) | |
dc.title.alternative | School administrators' human resources development roles (İstanbul province, Kağıthane district example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Human resources | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Human resources management | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.identifier.yokid | 10197291 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520052 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |