Show simple item record

dc.contributor.advisorAfat, Nüket
dc.contributor.authorBilgin, Hakim
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631602
dc.description.abstractBu çalışmada özel eğitim öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik özellikleri incelenmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Esenyurt ilçesinde görev yapan özel eğitim öğretmenleri ile yürütülmüştür. Erkeklerin iletişim davranışları, sorun çözme ve karar verme yolları, verimlilik ve yöneticilerin algılanan liderlik özellikleri ortalamaları kadınlardan daha yüksek, yöneticilik yapanların yöneticilik ve liderlik rolünü sergilemesi ile güdülemesi ortalamaları yapmayanlardan daha yüksek olduğu saptanmıştır. Yöneticilikle ilgili hizmet içi eğitim alanların iletişim davranışları, sorun çözme ve karar verme yolları, verimlilik ve yöneticilerin algılanan liderlik özellikleri ortalamaları yöneticilikle ilgili hizmet içi eğitim almayanlardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Fen-matematik öğretmenlerinin iletişim davranışları, sorun çözme ve karar verme yolları ve yöneticilerin algılanan liderlik özellikleri düzeyleri sınıf öğretmenlerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe leadership characteristics of school administrators working in public schools perceived by special education teachers have been examined in this study. The research was carried out by the Special Sub-Class Teachers in the State Schools of Esenyurt in Istanbul Province in 2017-2018 academic year. Men's communication behaviors, problem solving and decision-making methods, productivity and perceived leadership characteristics of administrators were found to be higher than women, and the executives were higher than those who did not perform the averages of leadership.It was determined that the communication behaviors of in-service training areas, the ways of problem solving and decision making, the productivity and perceived leadership qualities of the administrators were higher than those without in-service training. Science-Mathematics teachers' communication behaviors, problem solving and decision making methods, and perceived leadership qualities of administrates were found to be higher than class teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel eğitim öğretmenlerinin algılarına göre okul müdürlerinin liderlik özelliklerinin incelenmesi İstanbul Esenyurt örneği
dc.title.alternativeAnalysis of the leadership properties perceived by special education teachers of state schools administrators İstanbul Esenyurt sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10193209
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519988
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess