Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Turgay
dc.contributor.authorKaratay, İsmail
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:30Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631592
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin aile içi ilişkileri ile benlik algıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında ise durum çalışması deseninden faydalanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında 28 öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Verilerin içerik analizi; verilerin düzenlenmesi, özetlenmesi ve yorumlanması aşamaları ile çözümlenmiştir. Araştırmanın nicel aşaması ise 46 özel yetenekli öğrenci ile ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında Bilgi Formu, Çocuklar İçin Aile İlişkileri Ölçeği ve Çocuklar İçin Benlik Algısı Profili kullanılmıştır. Toplanan tüm nicel veriler SPSS 22 Paket Program kullanılarak nitel veriler ise iki uzman desteği alınarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda özel yetenekli öğrencilerin kendilerinin aileleri tarafından değerli görüldüklerini ve genel olarak görece sağlıklı bir aile yapısı içerisinde bulunduklarına inandıkları görülmüştür. Ayrıca özel yetenekli öğrencilerin kendilerinin aile içi ilişkileri ile benlik algıları arasında karşılıklı ilişkinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between family relationships and self-perceptions of special talented (gifted) students. For this purpose, mixed model is used in the study. In the qualitative phase of the study, the case study pattern is utilized. In the qualitative part of the study, 28 students were interviewed Content analysis of data has been solved with these steps: organization of data, summarisation and interpretation. The quantitative stage of the study was done by using relational search model with 46 talented (gifted)students. In the quantitative phase of the study, the Information Form, Family Relationships Scale for Children and Self-Perception Profile for Children were used.Content analysisi of All quantitative collected data was done with SPSS 22 package program and Qualitative data were analyzed by taking two experts' support. As a result of the research, it was seen that the special talented students were considered valuable by their families and generally believed that they were in a relatively healthy family structure. Moreover, It was also found that special talented students had a reciprocal relationship between their own family relationships and self-perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel yetenekli öğrencilerin aile içi ilişkileri ile benlik algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between family relations and self perceptions of special talented (gifted) students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10201370
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520115
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess