Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorSaydam, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:28Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631581
dc.description.abstractVakıf ve devlet üniversitelerinin hızla artışıyla birlikte, yükseköğretimdeki büyüme, kalite ve paydaş memnuniyeti konusunu gündeme getirmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) 2016-2020 Stratejik Planda, yükseköğretimde birinci öncelikli hedefler arasına kalite güvencesinin alınması gerektiği belirtilmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, yükseköğretimde Örgütsel İmaj ve Aidiyetin, Mesleki Sonuç Beklentisini ve Öğrenci Sadakatini yordayıp yordamadığını tespit etmektir. Araştırmanın evrenini; 2017-2018 eğitim öğretim yılında, İstanbul ilindeki 41 vakıf ve 10 devlet üniversitesinde bulunan, 598642 lisans öğrencisi (291235 kız ve 307407 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini; `Amaçlı Örnekleme Yöntemi` ile seçilmiş, İstanbul ilindeki iki vakıf (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi ve Beykent Üniversitesi) ve iki devlet üniversitesi (İstanbul Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi) lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçme araçları ile 1485 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Bu üniversitelerin, Ayazağa-Maslak, Büyükçekmece, Taksim, Davutpaşa, Beyazıt, Avcılar, Beşiktaş, Halkalı kampüslerinde bulunan, Eğitim Fakültesi, Hukuk Fakültesi, Mühendislik Fakültesi gibi çeşitli fakültelerde öğrenim gören, 1300 öğrenci (857 kız ve 443 erkek) örnekleme dahil edilmiştir. Araştırmada; Kişisel Bilgi Formu, Örgütsel İmaj Ölçeği (ÖİÖ), Genel Aidiyet Ölçeği (GAÖ), Mesleki Sonuç Beklentisi Ölçeği (MSBÖ) ve Öğrenci Sadakati Ölçeği (ÖSÖ) uygulanmıştır. Araştırmanın modeli, `Genel ve İlişkisel Tarama Modeli`dir. Veriler örneklemdeki her bir üniversite ziyaret edilerek araştırmacı tarafından toplanmış ve SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenleri yordama gücünün saptanması amacı ile `Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi` kullanılmıştır. Regresyon analizinden önce, değişkenler arasındaki korelasyon katsayısına bakılmış ve doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür. Kurulan regresyon modeli, Kalite İmajı ile Program İmajının, Öğrenci Sadakatinin önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Örgütsel İmaj ve Genel Aidiyet birlikte, Mesleki Sonuç Beklentisindeki varyansın %12'sini, Kararlılıktaki varyansın %43'ünü ve Kendini Adama'daki varyansın %32'sini açıklamaktadır.Araştırma bulgularına göre; genel olarak öğrencilerin Mesleki Sonuç Beklentisi `yüksek` düzeydedir. Öğrenci Sadakatinin `orta` düzeyde olduğu, vakıf veya devlet üniversitesinde olma ve fakülte değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaştığı bulunmuştur. Örgütsel İmaj ile Mesleki Sonuç Beklentisi arasında pozitif yönlü (r=.21; p<.001) düşük düzeyde, Örgütsel İmaj ile Öğrenci Sadakati arasında pozitif yönlü (r=.60; p<.001) orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur Araştırmanın sonuçları, çalışmanın temel ve alt problemlerine ait bulgular ve alan yazındaki diğer çalışmalar doğrultusunda tartışılmış, öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractAlong with the rapid growth of foundation universities and state universities, the growth in higher education has brought about the issue of quality and stakeholder satisfaction. The Council of Higher Education (CoHE) has stated in the 2016-2020 Strategic Plan that quality assurance should be taken among the top priorities in higher education.The main objective of this research is to determine whether the Organizational Image and Belongingness in higher education predicted Vocational Outcome Expectation and Student Loyalty. The study's extend constituted 598642 undergraduate students (291235 female and 307407 male) in 41 foundation universities and 10 state universities in Istanbul in the academic year of 2017-2018. The sample of the study was `Purposive Sampling Method` chosen as the undergraduate students of two foundation universities (Istanbul Sabahattin Zaim University and Beykent University) and of two state universities (Istanbul University and Yıldız Technical University) in Istanbul. Data was collected from 1485 university students by realizing application of measuring tools. 1300 undergraduate students (857 female and 443 male) of faculties such Faculty of Education, Faculty of Law, Faculty of Engineering located in the campuses of these universities in Ayazağa-Maslak, Büyükçekmece, Taksim, Davutpaşa, Beyazıt, Avcılar, Beşiktaş, Halkalı, were included in the sample.Personal Information Form, Organizational Image Scale (OIS), General Belongingness Scale (GBS), Vocational Outcome Expectation Scale (VOES) and Student Loyalty Scale (SLS) were applied in the study. The model of the research is `The General and Relational Screening Model`. Data were collected by researcher through visiting each university in the sample group and SPSS statistical software packages were used to analysis the data. `Multiple Linear Regression Analyses` were used for determining the power of predicting the dependent variables of the independent variables. Prior to the regression analysis, the correlation coefficient between the variables was looked at and found to be as a linear relationship. The regression model demonstrates that Quality Image and Program Image were found to be important predictors of Student Loyalty. Organizational Image and General Belongingness together describes 12% of the variance in the Vocational Outcome Expectation, 43% of the variance Stability and 32% of the variance Dedication.According to research findings, students' Vocational Outcome Expectation is `high` in general. It has been found that the student loyalty was at a `moderate` level and it has been significantly differentiated by the variable of being at a foundation or state university and the variable of faculty. There was a positive relationship at low level between the Organizational Image and the Vocational Outcome Expectation (r =.21; p <.001) and positive relationship at moderate level between the Organizational Image and Student Loyalty (r=.60; p<.001). The results of the study were discussed in terms of the findings of the basic and subordinate problems of the study and other studies in the field and suggestions were offered.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYükseköğretimde örgütsel imaj ve aidiyetin, mesleki sonuç beklentisi ve öğrenci sadakatini yordaması
dc.title.alternativeVocational outcome expectation and student loyalty being predicted by organizational image and belongingness in higher education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education institutions
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmOrganizational image
dc.subject.ytmBelonging
dc.subject.ytmOrganizational belonging
dc.subject.ytmStudent engagement
dc.subject.ytmVocational outcome expectations
dc.identifier.yokid10194128
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520000
dc.description.pages168
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess