Öğretmen adaylarınınn sahip olduğu değerler, sosyal kaygı ve yalnızlık düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Şirin Eren, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:28Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631578 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarında değerler, yalnızlık ve sosyalkaygı değişkenleri arasındaki ilişkinin araştırılması olarak belirlenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ilmerkezinde Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 370'i kadın, 153'ü erkek toplam523 öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu tesadüfiörnekleme yöntemi ile seçilmiştir.Ölçüm araçlarının uygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi için `YapısalEşitlik Modeli` ne göre AMOS 19 Programı kullanılmıştır.Araştırma da elde edilenistatistiksel bulguların anlamlılığı .001 düzeyinde sınanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, değerler ile sosyal kaygıarasında negatif yönlü doğrusal bir ilişkinin varlığı saptanmıştır. Bir başka deyişleelde edilen bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarının sahip oldukları değerlerinartmasıyla ile sosyal kaygıda azalma olacağı görülmektedir. Bununla birliktedeğerler ile yalnızlık arasındaki ilişkiler doğrultusunda, öğretmen adaylarının sahipoldukları değerleri arttıkça yalnızlık düzeylerinde azalma söz konusu olmaktadır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the relationship between variables ofvalues, loneliness and social anxiety in teacher candidates.The study group consisted of a total of 523 teacher candidates, 370 femaleand 153 male, who were educated at the Faculty of Education in Istanbul, during theacademic year of 2016-2017. The study group was selected by random samplingmethod.For the analysis of the data obtained after the application of the measurementtools, the AMOS 19 Program was used according to the `Structural EquationModel`. The significance of the statistical findings obtained in the study was testedat .001 level.There is a negative linear correlation between values and social anxiety in thefindings of the research. In other words, it is observed that as the values of teachercandidates increase in the direction of the findings obtained, there will be a decreasein social anxiety. However, as the values of teacher candidates increase in relation tothe relations between values and loneliness, there is a decrease in the levels ofloneliness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarınınn sahip olduğu değerler, sosyal kaygı ve yalnızlık düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler | |
dc.title.alternative | Proposition relationship between teacher candidates's negative values, social political and illness levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Social anxiety | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | Loneliness level | |
dc.identifier.yokid | 10190037 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519938 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |