Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorDemiral, Ali Serkan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:27Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631563
dc.description.abstractGünümüz de bir ülkenin diğer ülkelerle rekabet edebilme gücü o ülkenin yeni bilgi üretmesi, teknolojik gelişmesi ve kriz karşısında nasıl bir tepki vermesiyle doğru orantılıdır. Değişimin hızlı yaşandığı yüzyıl da gelişmiş ülkelerde kriz yönetimi önemli bir konu haline gelmiştir. Ülkelerin uluslararası rekabet gücünü artıran, dünya ekonomisi ve ticaretine yön veren alanlar da olmak için kriz karşısında sağlıklı ve hızla karar almak gerekmektedir. Ticari alanda görülen hızlı değişim ve artan belirsizlik, işletmeleri tehlike ve fırsatlarla karşı karşıya getirmektedir. Küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arasında artan ekonomik birliktelik ve rekabet, işletmelerin krizle karşılaşma risklerini artırmaktadır. Tehditleri ortadan kaldırmak veya fırsatları değerlendirebilmek, işletmeler açısından, bu değişim ve belirsizlik durumlarına hazırlıklarıyla paralellik göstermektedir. Bu yüzden ekonomik, siyasi, sosyal, doğal unsurların dinamizmine ayak uyduramayan organizasyonlar için krizler kaçınılmaz olmaktadır. Değişim ve belirsizlik durumlarına ve sanayi alanlarına en büyük kâr payı getirisi hiç kuşkusuz krizi nasıl yönettiğinize bağlı olmaktadır. Tez çalışmamızda amaç; Kriz kavramı, aşamaları ve İşletmeler de kriz yönetimi, verdikleri önem kriz öncesinde ve sonrasında yaptıkları uygulamaları ortaya koymak ve nasıl olması gerektiğine değinilerek, önemine vurgu yapılmıştır.
dc.description.abstractToday, the power of a country to compete with other countries is directly proportional to the country's ability to produce new knowledge, technological development and response to the crisis. Crisis management has become an important issue in developed countries this century in which change is experienced fast. In order to increase the international competitiveness of the countries and to guide the world economy and trade, it is necessary to make a healthy and rapid decision in the face of the crisis. The rapid change in trade and the increasing uncertainty in the commercial field bring the enterprises face to face with danger and opportunities. Increasing economic coexistence and competition between countries with the impact of globalization increases the risks of enterprises facing the crisis. Eliminating threats or evaluating opportunities is in line with the preparation of these changes and uncertainties. For this reason, crisis are inevitable for organizations that cannot keep up with the dynamism of economic, political, social and natural elements. The biggest profit-sharing effect on the situation of change and uncertainty and industrial areas depends on how you manage the crisis. The aim of our thesis is; The concept of crisis, the stages and the importance of crisis management, emphasize the importance of crisis management and their applications before and after the crisis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde kriz yönetimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10252325
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579429
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess