dc.contributor.advisor | Görgülü, Emrah | |
dc.contributor.author | Mursudzade, Nuran | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:33:26Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:33:26Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631552 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi, araştırmacıların ve öğretmenlerin üzerindesıklıkla durduğu bir konudur. Dünyada geniş çapta tartışılmış ve araştırılmıştır.Azerbaycan gibi İngilizce konuşulmayan bağlamlarda İngilizce Yabancı Dilimüfredatının öğretmenler tarafından nasıl yorumlandığını ve İngilizce öğretimstratejilerinin öğrencilerin ihtiyaçlarına cevap verip veremediğini araştırmak gereklidir.Bu çalışmanın sınıf uygulamalarının incelenmesi yoluyla tartışmaya katkıda bulunmasıbeklenmektedir. Bu çalışma dil oğretim stratejilerini vurgulamaktadır, yeni dilinkavranılmasında ve dil oğrenim becerilerinin oluşmasında onların etkileriniaraştırmaktadır.Çalışma, destekleyici yöntemlerle yabancı dili öğretmek için yeni yaklaşımları veuygun stratejileri göstermeyi ve bunlardan etkili bir şekilde yararlanan öğretmen veöğrencilere stratejiler sunmayı amaçlamaktadır. Yabancı dil öğretme stratejileriöğretmenleri teşvik etmektedir. Öğrenci ve öğretmenlerin dil stratejilerinden doğruşekilde faydalanmaları için onları yönlendirmektedir. Bu çalışma, öğretmenleri veöğrencileri etkileyen dil öğretim stratejilerini tartışmaktadır. Bu çalışmada EFL'yi nasılalgılamanız gerektiği ve Azerbaycan'da yabancı dil öğretiminin yollarını nasıl bulmanızgerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, bu çalışma, dil öğretmenlerinin yöntemlerini artıran,dil öğrenenlerin anlayışını kolaylaştıran dil öğretim stratejilerini bir araya getirmistir.Bu çalışma ayrıca, öğretme ve öğrenme sürecinde yardım hizmeti bulunduran beşyenilikçi, üretken yabancı dil öğretim stratejisini sunmaktadır.Okul başarısızlığı, okullarımızı kuşatan bir çok problemle birlikte bir problemdirve öğrenme güçlüğü ile ilgilidir. Bu tez, öğrenim zorluğu olan öğrenenlerin (YabancıDil Olarak İngilizce) öğrenme sürecine LTS (Dil Öğretme Stratejileri) öğretimininetkilerini araştıran bir çalışmayı rapor etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, çalışmanınamaçları doğrultusunda tasarlanan Dil Öğretim Stratejisini tanıtmakta ve LTS'nin İYD(İngilizce Yabancı dil gibi) derslerinde açık öğretiminin önemini tartışmaktadır.Araştırmada 40 katılımcı vardır: deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 kişi. Verilerinanalizi, gözlemlenen 45 dakikalık dersler, anketler, öğrenci günlüğü sayfaları ve ivmülakatlarla analiz edilmktedir. (1) katılımcıların dinleme, konuşma, okuma veyazmada zorluk yaşadıklarını, (2) kontrol grubundaki katılımcıların çoğunun kursbaşlangıcında belirlenen zorluklar ve (3) derse katıldıktan sonra, deneysel katılımcılartemel olarak İngilizceye karşı tutumlarında değişiklikler yapmaktadırlar, çünkü dersekatılmaya daha istekli olduklarından, daha fazla motive olmuşlar ve zorluklarınüstesinden gelmektedirler. Bu sonuçlar, öğrenim zorlukları olan öğrencilere LTSöğretmenin önemini güçlendirmekte ve LTS'nin Azerbaycan İYD (İngilizce Yabanc Dilgibi) sınıflarına dahil edilmesini önermektedir.Anahtar kelimeler: Yabancı Dil, Yöntemler, Öğretim Stratejileri | |
dc.description.abstract | The teaching of English as a foreign language (EFL) has been one of the majorconcern of researchers and teachers. It is widely discussed and investigated all over theworld. In non-English speaking contexts like Azerbaijan, it is necessary to investigatehow the EFL curriculum is interpreted by teachers and how the teaching strategies ofEnglish have responded to the students' needs. It is expected that this paper willcontribute to the discussion through the investigation of classroom practices. This studyemphasizes language teaching strategies, it investigates their effects on comprehensionof new language and building comprehension for language learning skills.The study aims to show the new approaches and appropriate strategies to teach theforeign language with supportive ways and presents strategies to teachers and learnersutilizing from effectively. The foreign language teaching strategies can encourage themand direct them to the right use of language strategies of the students and teachers. Thisstudy discusses the language teaching strategies that influence teachers and learners.This article talks about how to perceive EFL and to find the most suitable ways offoreign language teaching in Azerbaijan. Additionally, this study is going to collecttogether the language teaching strategies that increase the number of methods of thelanguage teachers and facilitate understanding of the language learners. This study alsopresents five innovative and productive foreign language teaching strategies, whichrescue in the teaching and learning process.School failure is a problem, along with many others, which has surrounded ourschools, and it has been related to learning difficulties. This thesis aims at reportingabout a study investigating the effects of the teaching of LTS (Language TeachingStrategies) on the learning process of EFL (English as a Foreign Language) learnerswith learning difficulties. Also, it introduces the Language Teaching Strategy devisedfor the purposes of the study and discusses the importance of the explicit teaching ofLTS in EFL classes. There is 40 participants in the study: 20 in the experimental group,and 20 in the control group. The analysis of the data collects through 45 minute classes viobserved, questionnaires, learner diary pages, and interviews shows that (1) participantshave difficulties in listening, speaking, reading, and writing, (2) most participants in thecontrol group remain with the difficulties identified in the beginning of the course, and(3) after attending, the experimental participants have changes mainly in regard to theirattitude towards English, since they become more willing to participate in class, seemsto be more motivated and to believe they overcome their difficulties. These resultsstrengthens the importance of teaching LTS to students with learning difficulties andsuggest the inclusion of LTS in the Azerbaijan EFL classes.Key words: Foreign language, Methods, Teaching Strategies | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The effects of language teaching strategies on the proficiency of foreign language learners | |
dc.title.alternative | Dil öğretme stratjilerinin yabancı dil öğrencilerinin dil yeterliliği üzerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Azerbaijan | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10192375 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 519975 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |